«Όχι στον συγκοινωνιακό αποκλεισμό της περιοχής Κερκίνης»
- Προβάλλονται οι λόγοι που επιβάλλουν την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Σερρών- Κιλκίς- Θεσσαλονίκης
Η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Σύν-θεσις» η οποία έχει έδρα τη Ροδόπολη Σερρών με επιστολή της προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, κ. Σπίρτζη, μοιράζεται τις αγωνίες της σχετικά με τις διακινούμενες φήμες ότι η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης-Κιλκίς-Σερρών ενδέχεται να τεθεί σε δεύτερη μοίρα εξαιτίας της νέας Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Στην επιστολή αναφέρεται ότι σκοπός της παρέμβασης δεν είναι η δημιουργία πρόσκαιρων εντυπώσεων αλλά το ενδιαφέρον για ένα ζήτημα που αφορά του Νομούς Σερρών και Κιλκίς και έχει οικονομικές, κοινωνικές, περιβαλλοντικές αλλά και εθνικές προεκτάσεις. Παράλληλα αναλύονται οι λόγοι που επιβάλλουν να αναβαθμιστεί η σιδηροδρομική σύνθεση Θεσσαλονίκης, Κιλκίς- Σερρών με κυριότερους τους εξής:
Α. Ότι ο Σιδηρόδρομος αποτελεί τον οικονομικότερο, σύγχρονο μέσο μαζικής μεταφοράς που εξυπηρετεί ασθενέστερες οικονομικά κοινωνικές ομάδες.
Β. Η κάκιστη κατάσταση του οδοστρώματος ιδίως στην διαδρομή Μουριές Κιλκίς- Νέο Πετρίτσι Σερρών αλλά και η επιβάρυνση της κίνησης λόγω της κυκλοφορίας Βαρέων οχημάτων καθιστούν τον σιδηρόδρομο ως το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς. Επομένως η εγκατάλειψη της βάλλει κατά της προστασίας των πολιτών.Ειδικά οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής της Δημοτικής Ενότητας Κερκίνης εξαιτίας της μη ύπαρξης λεοφορείων του ΚΤΕΛ προς τη Θεσσαλονίκη αισθάνονται ότι υφίστανται έναν ιδιότυπο και αδικαιολόγητο συγκοινωνιακό αποκλεισμό.
Γ. Ο Σιδηρόδρομος μπορεί να αποτελέσει βασικό μοχλό αποκέντρωσης με τους πολίτες να κατοικούν στην Περιφέρεια αλλά να εργάζονται σε κάποιο αστικό κέντρο(θεσσαλονίκη, Σέρρες, Κιλκίς)
Δ. Δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί που βρίσκονται κατά μήκος ή πλησίον της γραμμής( Υγρότοπος Κερκίνης) μπορούν να προσελκύσουν επισκέπτες οι οποίοι επιθυμούν να μετακινηθούν ομαδικώς με το τρένο για λόγους αναψυχής( διανομή σε κάποιο παραθεριστικό χωριό) ή για λόγους εκπαιδευτικούς.
Ε. Οσοι περισσότεροι χρησιμοποιούν το τρένο για τις μετακινήσεις τους και τις μεταφορές των προϊοντών τόσο λιγότερα θα είναι τα οχήματα που θα κυκλοφορούν στην ευρύτερη περιοχή με αποτέλεσμα τη μείωση των καυσαερίων που εκπέμπονται προς το περιβάλλον. Ειδικά η περιοχή της Κερκίνης η οποία συγκεντρώνει τεράστιο οικολογικό ενδιαφέρον λόγω της ύπαρξης της ομώνυμης λίμνης και του πολύ σημαντικού υγροτόπου που βρίσκεται εντός των Δήμων Σιντικής και Ηράκλειας. Οι συγκεκριμένες περιοχές προστατεύονται από ειδικές διεθνείς συνθήκες καθώς και από αποφάσεις του Ελληνικού Κράτους με αποτέλεσμα ο οικολογικός χαρακτήρας του Σιδηροδρόμου να καθιστά το τρένο ως το πλέον ενδεικνυόμενο μέσο μαζικής μεταφοράς, προκειμένου να μειώνεται η επιβάρυνση του περιβάλλοντος και από την ηχορύπανση των οχημάτων.
Στ. Εχουν δαπανηθεί πολλά χρήματα για τη συντήρηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης- Κιλκίς- Σερρών με την εγκατάσταση προγράμματος Τηλεδιοίκησης και τη ολοκλήρωση σημαντικών έργων εξωραϊσμού και βελτίωσης των υφιστάμενων εγκαταστάσεων και υποδομών. Η αναβάθμιση επομένως της σιδηροδρομικής σύνθεσης μέσω εισαγωγής περισσότερων δρομολογίων και σε βολικές ώρες για το κοινό μπορεί να αποσβέσει την επένδυση και να αποφέρει ανταποδοτικό κέρδος στο κράτος.Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Ροδόπολης, εξαιτίας της έλλειψης άλλου μέσου μαζικής μεταφοράς εμφάνιζε αξιοσημείωτη κίνηση εισιτηρίων- τουλάχιστον μέχρι την σημερινή εξαφάνιση των δρομολογίων. Ενδεικτικά για το 2005 και με δώδεκα ζεύγη αμαξοστοιχιών από και προς την Ροδόπολη(για θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Αθήνα ο Σ.Σ.Ροδόπολης εξυπηρέτησε εβδομήντα χιλιάδες(70 χιλιάδες) επιβάτες, αριθμός που αντιστοιχεί στο άθροισμα των εισιτηρίων που είχαν εκδοθεί στο Σιδηροδρομικό σταθμό σύν τα εισιτήρια που είχαν εκδοθεί εντός του τρένου( λόγω του μειωμένου ωραρίου λειτουργίας του εκδοτηρίου) σύν τα εισιτήρια επιστροφής- τα οποία είχαν απλώς θεωρεί στη Ροδόπολη. Στη επιστολή αναφέρεται ότι θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι η αναβάθμιση της σύνδεσης Θεσσαλονίκης- Κιλκίς- Σερρών, η αναπροσαρμογή των δρομολογίων, με αύξηση του αριθμού τους με ορθή χρονική τοποθέτηση θα προκαλέσει άμεση και ραγδαία αύξηση του αριθμού των μετακινούμενων επιβατών και θα έχει θετικότατη αντανάκλαση στην τοπική και κατ΄επέκταση στην εθνική οικονομία. Η επιστολή ολοκληρώνεται με τα εξής: Κύριε Υπουργέ,
«Επειδή ο Σιδηρόδρομος μπορεί και πρέπει να αποτελέσει το όχημα προς την πολυθρύλητη αποκέντρωση και την περιφερειακή ανάπτυξη. Επειδή η νέα Σιδηροδρομική Εγνατία δεν μπορεί και δεν πρέπει να λειτουργήσει ανταγωνιστικά προς την ανάπτυξη της παραμεθορίου περιοχής Σερρών και Κιλκίς.
Επειδή, η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι δυνατόν να καταργεί τον παρεμβατικό ρόλο του Ελληνικού Κράτους ιδίως όταν εγείρονται θέματα εθνικού και κοινωνικού ενδιαφέροντος ζητάμε.Κοινοποίηση του ακριβούς χρονοδιαγράμματος υλοποίησης του έργου για την αναβάθμιση του άξονα Θεσσαλονίκη- Προμαχώνα, ώστε να γίνει απολύτως ξεκάθαρο και σαφές προς όλες τις πλευρές, ότι η Σιδηροδρομική Εγνατία δεν υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσει ανταγωνιστικά προς την αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκης- Κιλκίς- Σερρών. Είμαστε βέβαιοι ότι δεν θα επιτρέψετε τον συγκοινωνιακό αποκλεισμό ούτε την κοινωνικοοικονομική υποβάθμιση και απαξίωση της περιοχής μας και ότι θα προασπιστείτε το δικαίωμα όλων των πολιτών στην ισότιμη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, πέρα από τα ιδιωτικά ή άλλα συμφέροντα, που θέτουν παράλογα κριτήρια και προτεραιότητες»