«Με ευθύνη προσπαθούμε για το καλύτερο» δηλώνει ο Ι. Γάτσιος
Του Δημητρίου Γ. Νάτσιου
Έως το τέλος του μήνα οι καταναλωτές και πελάτες της ΔΕΥΑΣ μπορούν να συμπληρώσουν το ειδικό έντυπο του υδροδοτούμενου ακινήτου τους και να μην επιβαρυνθούν το κόστος των εγγυήσεων. Αυτό υπενθυμίζει μεταξύ των άλλωναπευθυνόμενος προς τους καταναλωτές ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΣ Ιωάννης Γάτσιος στη συνέντευξη που παραχώρησε στο «Σ.Θ.». Παράλληλα απευθύνει κάλεσμα στους δημότες που οφείλουν προς την επιχείρηση να σπεύσουν έως το τέλος Ιουνίου να προχωρήσουν σε διακανονισμό. Στη συνέντευξη του περιγράφει τις εντυπώσεις τους από τους πρώτους τρείς μήνες στο τιμόνι της επιχείρησης. Αναγνωρίζει ότι η προεδρία στη ΔΕΥΑΣ είναι μία μεγάλη ευθύνη, στην οποία προσπαθεί να ανταποκριθεί με το καλύτερο τρόπο και απαντά με ευθύτητα στα ερωτήματα που του θέσαμε.
Τρεις μήνες στο τιμόνι της ΔΕΥΑΣ. Ποιες είναι οι εντυπώσεις σας κύριε πρόεδρε; Ποια έργα τρέχουν αυτή την περίοδο;
Η εικόνα στη ΔΕΥΑΣ ήταν όπως την περίμενα. Γνώριζα ότι είναι μία επιχείρηση με πολλές απαιτήσεις και μεγάλη ευθύνη.Αυτό το διάστημα των τριών μηνών κύλησε δίνοντας βάρος στην ενημέρωση.Από πλευρά των έργων έχουμε σε εξέλιξη το μεγάλο έργο της υδροδότησης του Μητρουσίου με τη γεώτρηση στη Μονοκλησιά και τον αγωγό που θα συνδέσει τα υδραγωγεία των χωριών Καμήλα και Μητρούση. Το χρονοδιάγραμμα μιλά για παράδοση του έργου στο τέλος του έτους, τον Δεκέμβριο δηλαδή του 2017 ενώ το καλοκαίρι θα μπορέσουμε να υδροδοτήσουμε το Μητρούση με νερό. Ήδη η γεώτρηση βγάζει νερό, η ποσότητα είναι ικανοποιητική και περισσότερη από αυτή που περιμέναμε και η ποιότητα του νερού είναι επίσης πολύ καλή.
Έχετε ενημέρωση για το πώς κινείται η εισπραξιμότητα της ΔΕΥΑΣ;
Από την ενημέρωση που έχω τα χρέη των δημοτών αγγίζουν τα έξι εκατομμύρια ευρώ Υπήρχε το πρόγραμμα του διακανονισμού. Πήραμε νέα απόφαση για αυτούς που έχασαν τον διακανονισμό- για οποιοδήποτε λόγο -να έρθουν έως τέλος Ιουνίου να ρυθμίσουν τις οφειλές τους με νέο διακανονισμό. Προσπαθούμε δηλαδή να εξαντλήσουμε όλες τις δυνατότητες ώστε να μην αναγκαστούμε να προχωρήσουμε σε διακοπές υδροδότησης αλλά δεν ξέρω αν θα μπορέσουμε να το αποφύγουμε.
Ποια ήταν η ανταπόκριση των δημοτών στο έντυπο που στείλατε μαζί με τους λογαριασμούς της ΔΕΥΑΣ;
Ναι υπήρχε μεγάλη ανταπόκριση, τα στοιχεία της προηγούμενης εβδομάδας φανερώνουν ότι 7-8 χιλιάδες καταναλωτές έκαναν επικαιροποίηση των στοιχείων.Βέβαια για αρκετούς καταναλωτές δεν χρειαζόνταν, ήταν πιστοποιημένα τα στοιχεία τους αλλά θεώρησαν σκόπιμο να συμπληρώσουν το έντυπο και να το καταθέσουν κάνοντας επικαιροποίηση στοιχείων εκ νέου. Συνεργείο της επιχείρησης έχει περάσει και έχει διανείμει έντυπα σε όλα τα χωριά.
Ποια η σκοπιμότητα αυτής της κίνησης;
Θέλουμε να γνωρίζουμε ποιοι είναι οι πραγματικοί πελάτες – καταναλωτές. Πολλοί λογαριασμοί ενώ εξυπηρετούνται είναι στο όνομα παλιών μας καταναλωτών που έχουν φύγει από τη ζωή. Θέλει η επιχείρηση να επικοινωνήσει με τον καταναλωτή και να έχει στη διάθεση της τα πραγματικά στοιχεία. Η επικαιροποίηση των στοιχείων απαλλάσσει το δικαιούχο να πληρώσει την εγγύηση που τον επιβαρύνει σε μία τέτοια διαδικασία. Έχουμε πάρει μία απόφαση έως το τέλος Ιουνίου θα ισχύσει το μέτρο αυτό και ο καταναλωτής θα μπορεί να κάνει την ταυτοποίηση των στοιχείων. Από τον Ιούλιο θα πρέπει να πληρώνει τις εγγυήσεις. Για αυτό σας σπεύσει ως το τέλος του μήνα.
Για το μεγάλο έργο της ΔΕΥΑΣ του αποχευτευτικού του Σκουτάρεως και του Μητρουσίου υπάρχει κάτι νεότερο;
Το έργο είναι λειτουργικό αλλά δεν γίνονται οι συνδέσεις στο βαθμό που θα έπρεπε και θα θέλαμε. Το θέμα της αποχέτευσης πρέπει να το εξετάσουν ποιο ζεστά οι δημότες γιατί η λειτουργία του έργου είναι προς όφελος τους.
Γιατί δεν ανταποκρίνονται; Υπάρχει οικονομική αδυναμία;
Αυτό ακούγεται ότι υπάρχει οικονομική αδυναμία να συνδεθούν με το δίκτυο της αποχέτευσης. Πιστεύω ότι οι περισσότεροι κάτοικοι έχουν κατανοήσει την περιβαλλοντική αξία του έργου και έχουν αναθεωρήσει τις απόψεις τους. Ελάχιστοι βλέπουν το έργο αρνητικά.
Τι θέλατε να μεταφέρετε στους Σερραίους μέσα από τη συνέντευξη σας;
Η ΔΕΥΑΣ πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί προσφέροντας υπηρεσίες υψηλού επιπέδου. Η επιχείρηση είναι ανταποδοτικού χαρακτήρα και στολίδι για τον Δήμο Σερρών. Ως πρόεδρος της επιχείρησης αυτό που θέλω να τους μεταφέρω με την ευκαιρία που μου δίνεται είναι ότι προσπαθούμε για το καλύτερο, είμαστε ανοικτοί σε προτάσεις που θα μας βελτιώσουν και θα αυξήσουν την παροχή ποιότητας των υπηρεσιών μας.