Με τέσσερα νέα απορριματοφόρα και εξειδικευμένο προσωπικό
- Πρόσληψη Περιβαλλοντολόγου και Χημικού Μηχανικού μέσω ΑΣΕΠ
Του Δημητρίου Γ. Νάτσιου
Δυο θέματα που έχουν σχέση με την λειτουργία του Αμαξοστασίου Σερρών απασχόλησαν το βράδυ της περασμένης Τετάρτης 19 Ιουλίου στη συνεδρίαση του Δ.Σ Σερρών. Το πρώτο ήρθε εκτάκτως στο τραπέζι της συνεδρίασης και είχε ως θέμα την πρόσληψη τακτικού προσωπικού που αφορά δυο θέσεις μονίμων υπαλλήλων. Η πρώτη θέση είναι ΠΕ Περιβαλλοντολόγου και η δεύτερη ΠΕ Χημικού Μηχανικού.Σύμφωνα με όσα ανέφερε στην εισήγηση του ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας Παντελής Χράπας οι προσλήψεις θα γίνουν μέσω ΑΣΕΠ και οι εργαζόμενοι τα αμείβονται από τα ανταποδοτικά τέλη.«Οι δυο αυτές θέσεις που ζητούμε είναι απαραίτητες για τη μελλοντική λειτουργία της καθαριότητας διότι θα γίνεται διαχείριση απορριμμάτων με βάση το νέο τοπικό σχέδιο που υλοποιείται στο πλαίσιο του νέου εθνικού σχεδιασμού.Οι δυο υπάλληλοι που θα προσληφθούν θα επιφορτιστούν με την ευθύνη της λειτουργίας της ξεχωριστής συλλογής των τεσσάρων ρευμάτων των απορριμμάτων.Αυτά έχουν να κάνουν με τη λειτουργία του πράσινου σημείου, τα Βιοαπόβλητα, την καταμέτρηση στοιχείων που θα χρειαστεί το νέο ΕΣΠΑ που θα μας χρηματοδοτεί. Για παράδειγμα θα ζητούντα και θα καταγράφονται στοιχεία όπως: πόσους τόνους απορριμμάτων έχουμε μεταφέρει και που, πόσο μειώσαμε τα απορρίμματα και όλα αυτά έχουν στόχο να αυξήσουν την ανακύκλωση το 2020 στο 50%. Ο στόχος αυτός είναι πολύ φιλόδοξος αλλά θα προσπαθήσουμε να πλησιάσουμε το ποσοστό αυτό»Ο αντιδήμαρχος συμπλήρωσε ότι παλιότερα το τμήμα της Καθαριότητας το μόνο που έκανε ήταν να μεταφέρει τα απορρίμματα στον ΧΥΤΑ. «Σήμερα γίνεται διαχείριση των απορριμμάτων με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος, γίνεται αποκομιδή όλων των απορριμμάτων ακόμη και των ογκωδών, των μπαζών, των κλαδιών, των συσσωρευτών , Η/Υ και των ηλεκτρονικών αποβλήτων».Ο Παντελής Χράπας πρόσθεσε για το θέμα ότι στο Δήμο Σερρών υπηρετούν δυο υπάλληλοι με το ίδιο αντικείμενο οι οποίοι αν μετακινηθούν στην Υπηρεσία Καθαριότητας θα αποδυναμώσουν τις άλλες υπηρεσίες του Δήμου.
Ενισχύεται ο στόλος των απορριμματοφόρων
Το δεύτερο θέμα που αφορά την καθαριότητα και απασχόλησε τη συνεδρίαση του Δ.Σ συζητήθηκε σε θέμα της ημερήσιας διάταξης. Συγκεκριμένα αποφασίστηκε ότι ο Δήμος θα προμηθευτεί τέσσερα απορριματοφόρα που θα στοιχίσουν 520 χιλιάδες ευρώ,Από αυτά τα 360 χιλιάδες θα διατεθούν από τον προϋπολογισμό του Δήμου το έτος 2017 και τα άλλα 160 από τον προϋπολογισμό του 2018.«Η προμήθεια των απορριμματοφόρων έρχεται να συμπληρώσει την απόφαση που είχε λάβει ο Δήμος για την πρόσληψη δέκα εργατών στην καθαριότητα τον περασμένο Φλεβάρη.Με τρείς κινήσεις που θα έχουμε κάνει φιλοδοξούμε να επιλύσουμε το 80% των προβλημάτων στον τομέα της καθαριότητας. Δεν θα είναι όλα τέλεια αλλά θα έχει αλλάξει όλη η όψη της καθαριότητας. Τι να έχουμε κάνει; Θα έχουμε προσλάβουμε τους δέκα εργάτες καθαριότητας, θα έχουμε στη διάθεση μας τα τέσσερα νέα απορριματοφόρα και θα έχουμε αγοράσει τους χίλιους κάδους.» ανέφερε ο Παντελής Χράπας
«Πολλαπλό το όφελος»
Συμπλήρωσε ότι στο τέλος του 2017 θα έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την προμήθεια των απορριμματοφόρων και συνεπώς το 2018 ο νέος στόλος τον οχημάτων θα ενισχύσει τον υφιστάμενο.Το όφελος θα είναι πολλαπλό αφού θα υπάρξει εξοικονόμηση πόρων από την λειτουργία των παλιών απορριμματοφόρων λόγω χαμηλότερου κόστους από την αγορά των ανταλλακτικών και της συντήρησης.Τα παλαιά απορριματοφόρα μετά την αγορά των καινούργιων θα «βγάζουν» λιγότερο όγκο δουλειάς αφού θα κινούνται τους δρόμους και θα προσφέρουν υπηρεσίες ως οχήματα εφεδρείας.
\