Στο ιατρικό προσωπικό χωλαίνει το Νοσοκομείο Σερρών
- Ο νέος διοικητής περιγράφει την μεθολογία της διοίκηση του
Του Δημητρίου Γ. Νάτσιου
Τον τρόπο με τον οποίο σκέπτεται να διοικήσει το Νοσοκομείο Σερρών και την σημερινή κατάσταση του ιδρύματος περιέγραψε στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στα τοπικά ΜΜΕ ο νέος διοικητής Αθανάσιος Ματάκος. Στη πρώτη του συνάντηση με τους δημοσιογράφους, δυο μήνες από την ημέρα που ανέλαβε καθήκοντα διοικητή ο Αθανάσιος Ματάκος αισθάνθηκε την ανάγκη να ευχαριστήσει τα ΜΜΕ που προσήλθαν μαζικά για να καλύψουν το ρεπορτάζ της συνέντευξης του.Ο νέος διοικητής του Νοσοκομείου αφού επεσήμανε ότι ξεκίνησε να ασκεί καθήκοντα με έναν διαφορετικό τρόπο έκανε γνωστό ότι θα καταθέσει το στρατηγικό επιχειρησιακό του σχέδιο στο Υπουργείο στο τέλος του χρόνου, σε αντίθεση με τους άλλους διοικητές των Νοσοκομείων της χώρας που καλούνται σε διάστημα τριών μηνών από την ορκωμοσία τους να καταθέσουν το δικό τους.«Το αίτημα μου προς τον κ. Πλωμαρίτη έγινε δεκτό. Θα θέσουμε τους στόχους για όλα τα σημαντικά θέματα που απασχολούν τον φορέα ώστε να ξεκινήσει από την αρχή του χρόνου η αποτίμηση της δουλειάς που θα κάνουμε. Θέλει πολύ δουλειά και πολύ κόπο για όλους μας. Θα μπορούσαμε να βγάλουμε ένα τευχάκι με τους στόχους που θα έμπαινε σε κάποιο συρτάρι που κανένας δεν θα το έβλεπε για να δεί αν πρόκειται για ρεαλιστικούς στόχους» ανέφερε και έκανε γνωστό το κείμενο της στοχοθεσίας( προσχέδιο) έχει σταλεί μέσω email σε όλους τους υπαλλήλους του Νοσοκομείου Σερρών και πως το υλικό αυτό είναι στη διάθεση των δημοσιογράφων.Ακολούθως τέθηκαν ερωτήματα από τους δημοσιογράφους στον νέο διοικητή. Το «Σ.Θ» έθεσε την ακόλουθη ερώτηση και πήρε την ακόλουθη απάντηση:
Κύριε Διοικητικά να πούμε σε ποιο πρακτικά ζητήματα. Στους δυο μήνες που ασκείτε καθήκοντα οι χρηματοδοτήσεις έρχονται κανονικά στο Νοσοκομείο, το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό είναι αρκετό για να ανταποκριθεί στα καθήκοντα του;
Η Υλοποίηση του προυπολογισμού προχωρά και έτσι όπως φαίνεται θα ανελθεί στα έντεκα εκατομμύρια ευρώ. Επειδή τα ποσά είναι κατά κωδικό και δεν μπορείς να τα πάρεις από εδώ και από εκεί,να τα αλλάξει κωδικό. Στα φάρμακα για παράδειγμα μας περισσεύουν χρήματα, εκεί που το Υπουργείο λέει να τα προσέξουμε γιατί υπάρχει υπερκατανάλωση, στο Νοσοκομείο Σερρών μας περισσεύουν και πολλά μάλιστα αλλά δεν μπορούμε να τα πάμε κάπου άλλου που χρειαζόμαστε. Ο κ. Νικολαίδης που λέει ότι πάντα το Υπουργείο τα καλύπτει. Σε όλα τα Νοσοκομεία το ίδιο συμβαίνει, στο 85% του προυπολογισμού κινούνται. Όλα δηλαδή θα βγάλουν δεν θα βγάλουν τον Οκτώβριο, άντε να μπουν και μερικά στο Νοέμβριο. Αν συμβεί αυτό θα έχουμε μία υπέρβαση 2,5 εκατομμύρια, δεν ξέρω. Αυτό είναι πρόβλεψη. Θα εξαρτηθεί. Για τις χρηματοδοτήσεις τα λεφτά δόθηκαν, είναι η πρώτη φορά που οι πληρωμές μας είναι πολύ έγκαιρες. Υπάρχουν προμηθευτές που πληρώνονται για τον Ιούλιο, ενώ παλαιά είχε απλήρωτα παρά πολλάΔόθηκαν χρήματα για να κινηθεί η αγορά στο χώρο της Υγείας. Μιλώ για τα υλικά γιατί οι μισθοί, εφημερίες πληρώνονται πολύ πιο γρήγορα. Για το προσωπικό θεωρώ ότι οι σημαντικές μας ελλείψεις είναι στην ιατρική υπηρεσία. Οσο καλά και αν φαίνεται ότι τα καταφέρνουν οι γιατροί στους γιατρούς είμαστε και κάτω από 50%. Μιλώ για τους ειδικούς γιατρούς, όχι ειδικευόμενους και επικουρικούς. Μπαλώνονται κάποιες τρύπες με επικουρικούς. Δεν έχουμε γαστρεντερολόγο, δερματολόγο και έχουμε ελλείψεις μεγάλες σε κλινικές όπως είναι ο Νεφρός. Δεν έχουμε πρόβλημα στην καρδιολογική και άλλου δεν έχουμε πρόβλημα.Στους νοσηλευτές- νοσηλεύτριες είμαστε υπέρ αρκετοί στους ΠΕ( Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και ΤΕ(Τεχνολογικής εκπαίδευσης). Ποιο δύσκολα είναι τα πράγματα στην αναλογία όσον αφορά τους ΔΕ. Είναι 180 άτομα αλλά σε σχέση με τις οργανικές θέσεις μπορεί να προβλέπονται και 300. Η δε διοικητική Υπηρεσία είναι σχεδόν γεμάτη. Η τεχνική Υπηρεσία έχει πρόβλημα. Ηταν πάντα ο φτωχός συγγενής. Δεν έχει αδειούχο ηλεκτροσυλλογιτή να κολλήσει ένα κάγκελο, μία σχάρα, ένα σίδερο. Δεν ξέρω γιατί συμβαίνει αυτό. Αυτό δεν είναι τωρινό. Σε πολλά μηχανήματα έχουμε πρόβλημα και λειτουργούν με το ζόρι»
Με ενδιαφέρει η εξυπηρέτηση του απλού πολίτη
Ο Αθανάσιος Ματάκος απαντώντας σε άλλα δημοσιογραφικά ερωτήματα υποστήριξε ότι ο βαθμός ικανοποίησης των πολιτών από τις υπηρεσίες του Νοσοκομείου Σερρών δεν μπορούν να μετρηθούν με ένα αξιόπιστο εργαλείο. Διευκρίνισε ότι πρέπει να υπάρξει διαχωρισμός της ικανοποίησης του πολίτη και της διαμαρτυρίας. Επικαλέστηκε παλιότερες μετρήσεις σε άλλα νοσοκομεία της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας,σύμφωνα με τις οποίες υπήρχε μεγάλο ποσοστό ικανοποίησης στις κλινικές αλλά πρόβλημα υπήρχε στα επείγοντα, τα τακτικά, εξωτερικά ιατρεία και τον Νεφρό.Κάλεσε τους δημοσιογράφους να μην δίνουν βάση σε όλες τις διαμαρτυρίες των πολιτών αλλά να περνούν από φίλτρο τις καταγγελίες τους. Διευκρίνισε πάντως ότι δεν έχει διάθεση να υποδείξει στους δημοσιογράφους με ποιο τρόπο θα κάνουν την δουλειά τους.Υποστήριξε ότι ο ίδιος ενδιαφέρεται πως θα εξυπηρετηθεί ο τυχαίος πολίτης που έρχεται να εξυπηρετηθεί στο Νοσοκομείο και όχι αυτός που έχει κάποιο γνωστό. Τέλος ανακοίνωσε ότι είναι θέμα ημερών η έλευση της αναπληρώτριας Διοικήτριας του Νοσοκομείου Λαμπρινής Καφταντζή με την οποία θα μοιραστεί την ευθύνη της Διοίκησης του Νοσοκομείου Σερρών.