Ολοκληρώνεται ύστερα από δέκα χρόνια ένα έργο υποδομής με εθνική και τοπική σημασία
- «Ζωτικής σημασία έργο με παράπλευρα οφέλη» τονίζει ο Γ.Μωυσιάδης
- «Έργο που μπορεί να αναζωογονήσει τη ΒΙΠΕ Σερρών» δηλώνει ο εργοταξιάρχης Κ. Θεολόγου
Του Δημητρίου Γ. Νάτσιου
Πριν το Πάσχα θα δοθεί σε κυκλοφορία το έργο της καθέτου 60 της Εγνατίας οδού( Δερβένι- Σέρρες- Προμαχώνας).Λεπτομέρειες απομένουν,προκειμένου να ολοκληρωθεί κατασκευαστικά και ουσιαστικά το κομμάτι του έργου από τον Προβατά εως το Μελενικίτσι που ανέλαβε να ολοκληρώσει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ- ΑΕΓΕΚ στις αρχές του 2013 ύστερα από την πτώχευση της εταιρείας Αττικάτ. Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο «Σ.Θ.» ο εργοταξιάρχης του έργου Κωνσταντίνος Θεολόγου «εντός των ημερών θα δοθεί σε κυκλοφορία η κατεύθυνση από Σέρρες προς Θεσσαλονίκη. Λίγο μετά τη διασταύρωση K. Δένδρων- Μητρουσίου οι οδηγοί θα στρίβουν δεξιά χρησιμοποιώντας τον κλάδο εισόδου προκειμένου να ανεβαίνουν πάνω στον αυτοκινητόδρομο και να κινηθούν στο τμήμα του αυτοκινητόδρομου προς Θεσσαλονίκη. Και λίγες ημέρες αργότερα και πάντως πριν από το Πάσχα θα δοθεί και ο κλάδος εξόδου, δηλαδή το κομμάτι του δρόμου που θα χρησιμοποιούν οι οδηγοί που έρχονται από την Θεσσαλονίκη και θέλουν να κατέβουν από τον αυτοκινητόδρομο για να φθάσουν στις Σέρρες ή σε άλλα σημεία του Νομού Σερρών» ανέφερε ο Κωνσταντίνος Θεολόγου και συμπλήρωσε ότι θα χρειαστεί μία 48ωρη άδεια από την Αστυνομική Διεύθυνση Σερρών για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα γίνουν.Το τελευταίο διάστημα δίνεται βαρύτητα στην τοποθέτηση των στηθαίων ασφαλείας γι’ αυτό και δεν μπορεί να δοθεί σε κυκλοφορία ο υπόλοιπος δρόμος προς Προμαχώνα, στον οποίο τοποθετείται αντιολισθηρή στρώση στο υπάρχον οδόστρωμα. Υπολείπεται επίσης να τοποθετηθούν στηθαία ασφαλείας μέχρι το Μελενικίτσι.
«Πρόβλημα ο δύσκολος χειμώνας»
Εργάτες τοποθετούν στηθαία ασφάλειας στον κάθετο της Εγνατίας στο ύψος της Μπέλιτσας( μεταξύ Καλών Δένδρων και Α. Καμήλας).
Ο εργοταξιάρχης της εταιρείας «ΑΕΓΕΚ» Κωνσταντίνος Θεολόγου ανέφερε ότι αποδείχθηκε προφητικό και σωτήριο ότι έως το Δεκέμβριο του 2016 υπήρχε σημαντική πρόοδος των εργασιών διότι η κακοκαιρία και οι χαμηλές θερμοκρασίες του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου, αλλά και οι βροχές του Μαρτίου εμπόδισαν τα συνεργεία να εργαστούν με εντατικότερους ρυθμούς.«Ο καιρός δεν μας βοήθησε λόγω της παγωνιάς του Ιανουαρίου. Ο μήνας αυτός χάθηκε,δεν γίνονται κατασκευαστικές εργασίες και ποιοτική δουλειά με τέτοιες θερμοκρασίες. Επίσης χάθηκαν μέρες τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο επειδή έβρεχε». Το τελευταίο τρίμηνο για την αποπεράτωση του έργου εργάστηκαν 90 άτομα μαζί με τους συνεργαζόμενους.Το τελευταίο διάστημα, επίσης, κατασκευάστηκε βοηθητικός δρόμος για την εξυπηρέτηση τοπικών επιχειρήσεων και αγροτών. Αφορά ένα τμήμα δύο περίπου χιλιομέτρων στο ύψος της Μπέλιτσας, που βρίσκεται στο ύψος μεταξύ των κοινοτήτων Καλών Δένδρων και Α. Καμήλας.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα οι δανειοθάλαμοι
Ένα μεγάλο έργο υποδομής παραδίδεται πριν το Πάσχα. Χρειάστηκε να περάσουν δέκα χρόνια απο την ημέρα που ξεκίνησε το 2007.
Η κοινοπραξία των εταιριών «ΤΕΡΝΑ- ΑΕΓΕΚ» παραδίδει το έργο της καθέτου 60 της Εγνατίας Οδού(Δερβένι- Σέρρες- Προμαχώνας) μέσα στις συμβατικές της υποχρεώσεις. Για τα ιδιαίτερα προβλήματα που συνάντησε στην πορεία αυτών των τεσσάρων ετών και τριών μηνών ο Κωνσταντίνος Θεολόγου ανέφερε στο «Σ.Θ» τα εξής:«Δεν αφορά μόνο τον τόπο σας. Είναι γενικότερο θέμα σε όλη τη χώρα κατά πόσο τα έργα υποστηρίζονται, ώστε να παραδίδονται έγκαιρα. Τα έργα αυτά δεν είναι ιδιωτικά, αλλά δημόσια. Η κοινωνία των Σερρών θα τα αξιοποιήσει. Εμείς ήμασταν οι κατασκευαστές. Το πρόβλημα μας ήταν ότι δεν είχαμε ποτέ δανειοθάλαμο, δηλαδή τα χώματα τα οποία χρειάστηκαν για να γίνει αυτός ο δρόμος. Δεν μας δόθηκε ποτέ άδεια από ένα συγκεκριμένο μέρος να πάμε οργανωμένα και παραγωγικά και νόμιμα να πάρουμε χώματα για ένα έργο που δεν είναι ιδιωτικό αλλά δημόσιο επαναλμβάνω. Χρειάστηκαν για το έργο περίπου 300 χιλιάδες κυβικά χώμα.Δεν είναι πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε μόνο στις Σέρρες.Αφορά μείζον πρόβλημα των έργων οι δανειοθάλαμοι λόγω της νομοθεσίας. Θα πρέπει να εξεταστεί από τους αρμοδίους πως προβλήματα τέτοιας φύσης θα ξεπερνιούνται ταχύτερα, γιατί οδηγούμαστε σε καταστάσεις που δεν ωφελούν κανέναν.Γι’ αυτό τέτοια έργα υποδομής δεν μπορούν να παραδοθούν και να κατασκευαστούν στο χρόνο τους και τα οφέλη του έργου μεταδίδονται χρονικά. Αν δεν υπήρχαν τα προβλήματα αυτά το έργο θα μπορούσε να παραδοθεί πολύ νωρίτερα( έως και 1,5 χρόνο πριν).
Το ιστορικό του έργου και τα οφέλη
Ο δρόμος εισόδου στην κάθετο της Εγνατίας μετά την διασταύρωση Καλών Δένδρων-Μητρουσίου.
Εργασίες τοποθέτησης ερείσματος στο ύψος της μπέλιτσας μεταξύ Καλών Δένδρων και Α. Καμήλας.
Το έργο της κάθετου της Εγνατίας ξεκίνησε το 2007 και ανέλαβε να το αποπερατώσει σε ένα τμήμα της η εταιρία Αττικάτ η οποία εκτέλεσε κάποιες εργασίες το 2008 και το 2009. Όμως προβλήματα οικονομικής φύσεως την ανάγκασαν να αποχωρήσει. Η εταιρεία κηρύχθηκε έκπτωτη και ακολούθως το έργο επαναδημοπρατήθηκε τον Ιούνιο του 2012 και ανέλαβε να το αποπερατώσει η κοινοπραξία των εταιριών «ΤΕΡΝΑ- ΑΕΓΕΚ».
«Πολύπλευρη η σημασία του έργου»
Πινακίδες που ενημερώνουν τους οδηγούς λίγο πριν την διασταύρωση Καλών Δένδρων- Μητρουσίου στο ύψος του εργοστασίου τοματοπολτού “Στρυμών”.
Ο αντιπεριφερειάρχης Σερρών Ιωάννης Μωυσιάδης μιλώντας στο «Σ.Θ.» χαρακτηρίζει το έργο ζωτικής και αναπτυξιακής σημασίας αφού ο κάθετος της Εγνατίας αποτελεί βασικό άξονα για την Ευρώπη στο σύνολο της. Από τον δρόμο αυτό έρχονται εμπορεύματα με τα φορτηγά Διεθνών Μεταφορών προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς τις Βαλκανικές χώρες. Η Εθνική σημασία της αποπεράτωσης του έργου είναι μεγάλη ενώ παράλληλα υπάρχει και η τοπική αξία και για το Νομό Σερρών. Ο δρόμος από τις Σέρρες για τη Θεσσαλονίκη μειώνεται χρονικά κατά πολύ ενώ δημιουργούνται προϋποθέσεις για την ανάπτυξη των μεταποιητικών μονάδων. Συνεπώς είναι πολύπλευρη η αξία του έργου για τον τόπο μας» κατέληξε ο αντιπεριφερειάρχης Σερρών.
«Ασφαλείς πλέον οι μετακινήσεις»
Από την πλευρά του ο εργοταξιάρχης του έργου Κωνσταντίνος Θεολόγου υπογραμμίζει ότι «το έργο βελτιώνει την ασφάλεια των μετακινήσεων, αποσυμφορεί τους δρόμους που εξυπηρετούν τον τοπικό πληθυσμό, δημιουργούνται προϋποθέσεις να αποκατασταθούν οι φθορές της παλαιάς εθνικής οδού που παρουσιάζει σημάδια σοβαρών βλαβών».Τέλος ο Κωνσταντίνος Θεολόγου υπογράμμισε ότι αυτά τα έργα υποδομής είναι βήμα προς το μέλλον αρκεί να αξιοποιηθούν σωστά και από την κοινωνία των Σερρών.«Είναι μία συνθήκη αναγκαία για να αναζωογονηθεί η ΒΙΠΕ, ώστε να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας» κατέληξε.