Aπαγορευτικό για τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ
Αιχμηρές δηλώσεις από τους δημάρχους Ζίχνης, Εμμ. Παππά
Του Δημητρίου Γ. Νάτσιου
Αντίθετοι στην προοπτική τα λεοφορεία του ΚΤΕΛ που μετακινούν δημότες των δήμων Νέας Ζίχνης, Εμμ. Παππά και Αμφίπολης να μην κινούνται στο κέντρο της πόλης των Σερρών αλλά να χρησιμοποιούν την περιφερειακή οδό και να αφήνουν τους επιβάτες στο σταθμό του ΚΤΕΛ στην οδό Απαμείας εμφανίζονται οι δήμαρχοι Ανδρέας Δαϊρετζής και Δημήτρης Νότας. Το θέμα προέκυψε ύστερα από την γνωμοδοτική πρόταση του Δήμου Σερρών προς την περιφέρεια Κ. Μακεδονίας η οποία και θα αποφανθεί σχετικά.Καταθέσουμε αυτούσιες τις δηλώσεις των δύο δημάρχων. Σημειώνουμε ότι δεν κατέστη δυνατό να φιλοξενήσουμε σε αυτό το φύλλο την άποψη του δημάρχου Αμφίπολης Κ. Μελίτου, παρά τα αμέτρητα τηλεφωνήματα που κάναμε στο κινητό του τηλέφωνο και το τηλεφώνημα στη γραμματεία του. Η γραμματέας του δημάρχου μας ενημέρωσε ,χθές( Τετάρτη 9 Νοεμβρίου) στις μία και μισή το μεσημέρι ότι ο κ. Μελίτος έχει βαρύ πρόγραμμα και αδυνατεί να απαντήσει σήμερα. «Θα επικοινωνήσει μαζί σας αύριο» μας διαβεβαίωσε. Για αυτό το λόγο παραθέτουμε τις δηλώσεις των δημάρχων Νέας Ζίχνης και Εμμ. Παππά.
Ανδρέας Δαϊρετζής( δήμαρχος Ν. Ζίχνης):
«Δεν θέλω να εμπλακώ σε πρωτοβουλίες και αποφάσεις του Δήμου Σερρών,από την στιγμή όμως που η απόφαση του Δ.Σ Σερρών αναφέρει ότι θα προτείνει στην Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας την απαγόρευση εισόδου των Υπεραστικών λεωφορείων στην πόλη των Σερρών από την ανατολική πλευρά θεωρώ ότι πρέπει να καταθέσω την άποψη μου και να την αιτιολογήσω. Θεωρώ απαράδεκτη την πρόταση του Δήμου Σερρών διότι όσοι χρησιμοποιούν τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ για έρθουν στις Σέρρες από τα χωριά της Φυλλίδας και του Δήμου Εμμ. Παππά, είναι κυρίως άνθρωποι ηλικιωμένοι που δεν διαθέτουν ΙΧ. Έρχονται στις Σέρρες υποχρεωτικά μετά την κατάργηση υπηρεσιών που υπήρχαν στην περιφέρεια. Παράλληλα οι ηλικιωμένοι αφήνουν κάποια χρήματα στην αγορά των Σερρών. Με την πρόταση αυτή- αν υλοποιηθεί η πόλη των Σερρών επιβάλλει διόδια διότι για να μετακινηθεί κάποιος στο κέντρο της πόλης χρειάζεται δέκα ευρώ( μετακίνηση με ταξί) ή απίστευτη ταλαιπωρία αν μετακινηθεί με το αστικό λεωφορείο. Η δαπάνη δηλαδή είναι πολλαπλάσια και δεν συνεκτιμάται ότι ως καταναλωτής αφήνει χρήματα στη αγορά της πόλης.Θεωρώ ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα δημιουργείται από τη Δυτική πλευρά της πόλης όπου καθημερινά υπάρχει ουρά τουλάχιστον 500 μέτρων από ΙΧ και λεωφορεία σε καθημερινή βάση ενώ αντίθετα από την άλλη πλευρά δεν υπάρχει καμία ώρα της ημέρες ουρά. Επιπλέον η μόνιμη στάθμευση των αστικών λεωφορείων, στο κέντρο της πόλης, πράγμα πρωτάκουστο για πόλη του όγκου των Σερρών δημιουργεί τεράστια κυκλοφοριακή επιβάρυνση και φοβερή ρύπανση στην πόλη των Σερρών. Θεωρώ ότι από οποιοδήποτε σημείο της πόλης το κέντρο απέχει δέκα- δεκαπέντε λεπτά με τα πόδια θα πρέπει να απαγορευτεί η κυκλοφορία των Ι.Χ αυτοκινήτων στο κέντρο και επιτέλους ας πρωτοτυπήσουμε όσον αφορά το κέντρο της πόλης των Σερρών. Ας υιοθετηθεί η πρόταση απομάκρυνσης των αυτοκινήτων από το κέντρο της πόλης. Στην πόλη Μπλαγκοέβγκραντ μία πόλη 150 χιλιάδων κατοίκων, με πανεπιστήμια, στο ένα χιλιόμετρο από το κέντρο δεν κυκλοφορεί κανένα όχημα, κυκλοφορούν μόνο μέσα μαζικής μεταφοράς. Αν στις Σέρρες υποστηρίζουν ότι υπάρχει κυκλοφοριακό πρόβλημα αυτό σημαίνει ότι δεν ξέρουν να αξιολογήσουν τι σημαίνει κυκλοφοριακό πρόβλημα. Επιπλέον απευθύνομαι στους άλλους δημάρχους του Νομού να ξεκινήσουμε διαφημιστική καμπάνια με την οποία θα καλούμε τους δημότες μας να προτιμούν για τις αγορές τους τις τοπικές αγορές»
Δημήτρης Νότας (Δήμαρχος Εμμ. Παππά):
« Με τη δημιουργία των Καλλικρατικών Δήμων ένα κομμάτι των υπηρεσιών της πάλαι ποτέ νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης πέρασε στο Μητροπολιτικό Δήμο Σερρών και μέσα από τις νέες υπηρεσίες του Μητροπολιτικού Δήμου υποχρεώνονται οι δημότες του Δήμου Εμμ. Παππά να εξυπηρετούνται εντός της πόλης των Σερρών. Αναφέρει ενδεικτικά τις προνιακές υπηρεσίες τις υπηρεσίες πολεοδομίας και άλλες υπηρεσίες πού στεγάζονται στο κτήριο της περιφερειακής Ενότητας Σερρών. Όλα αυτά σε συνδυασμό με το ότι στον Δήμο μας δεν υπάρχει αστυνομικό τμήμα, τραπεζικά καταστήματα, εφορία, Δικαστήρια αναγκάζουν τους δημότες μας είτε το θέλουν είτε όχι να επισκέπτονται το κέντρο της πόλης των Σερρών. Εάν επικρατήσει ότι οι δημότες της ανατολικής πλευράς του Νομού δεν θα εισέρχονται στο κέντρο της πόλης με τα λεωφορεία τότε οι συνδημότες μας θα επιβαρρύνονται ακόμη περισσότερο οικονομικά. Δεν μπορώ να κατανοήσω γιατί θα πρέπει τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα πρέπει να αποκλειστούν από το κέντρο της πόλης δεδομένο ότι εξυπηρετούν ανθρώπους τρίτης ηλικίας και μαθητές. Ας μας εξηγήσουν βάση ποιών στοιχείων θα πρέπει να αποκλειστούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς από το κέντρο της πόλης. Σε όλες τις σύγχρονες πόλεις τα μέσα μαζικής μεταφοράς εξυπηρετούν το κοινό. Επιπλέον αν τυχόν περάσει η απόφαση αυτή το πλήγμα για την αγορά των Σερρών θα είναι μεγάλο διότι οι συνδημότες μας εξυπηρετούνται από τη σερραϊκή αγορά, και την στηρίζουν χρόνια»