« Εμείς γνωμοδοτούμε δεν αποφασίζουμε»
- Καταθέτει τις απόψεις του για την απομάκρυνση των Υπεραστικών Λεωφορείων που απέρριψε η Περιφέρεια
Του Δημητρίου Γ. Νάτσιου
Η δημοτική αρχή έχει ήσυχη τη συνείδηση της γιατί ανέλαβε πρωτοβουλίες και πήρε αποφάσεις για την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού όγκου στο κέντρο της πόλης αναφέρει στη συνέντευξη που παραχώρησε στο «Σ.Θ.» ο δήμαρχος Σερρών Πέτρος Αγγελίδης. «Δυστυχώς η άποψη μας έχει γνωμοδοτικό χαρακτήρα (η ευθύνη ανήκει στην Περιφέρεια) και αυτό μας εμποδίζει να υλοποιήσουμε το όραμα μας για ένα κέντρο πιο ανθρώπινο και πιο λειτουργικό ανέφερε ο Πέτρος Αγγελίδης. Ο δήμαρχος Σερρών καταρρίπτει τα επιχειρήματα των εκπροσώπων των φορέων που αντέδρασαν σθεναρά στη γνωμοδοτική απόφαση του Δήμου Σερρών για την απομάκρυνση των λεωφορείων του ΚΤΕΛ από το κέντρο της πόλης.Επεσήμανε επίσης ότι αν η κυκλοφοριακή μελέτη υλοποιούνταν οι πρώτοι κερδισμένοι θα ήταν το ΚΤΕΛ και οι πολίτες.
Κύριε δήμαρχε τελικά άδοξα έκλεισε η προσπάθεια σας για την απομάκρυνση των λεωφορείων του ΚΤΕΛ από το κέντρο της πόλης;
Πρώτα πρέπει να σας διευκρινίσω ότι ο Δήμος Σερρών για το θέμα αυτό εκφέρει άποψη, γνωμοδοτεί, οι αποφάσεις λαμβάνονται από την Περιφέρεια. Η άποψη που καταθέσαμε και η άποψη που καταθέτουμε πάντα για θέματα κυκλοφοριακά δεν έχουν σχέση με προσωπικές απόψεις αλλά με τεχνοκρατικές που προέρχονται ύστερα από κυκλοφοριακές μελέτες. Και για το συγκεκριμένο θέμα έτσι λειτουργήσαμε. Εκπονήθηκε κυκλοφοριακή μελέτη και αφού προηγήθηκαν διαβουλεύσεις με όλους τους φορείς και όλες τις διαδικασίες που προβλέπονται από το νόμο. Πέρασε το θέμα από Δ.Σ το Νοέμβριο του 2015 και ακολούθως η δεύτερη και οριστική φάση ψηφίστηκε ομόφωνα από το Δ.Σ. Η κυκλοφοριακή μελέτη προέβλεπε την απομάκρυνση των υπεραστικών λεωφορείων από το κέντρο της πόλης των Σερρών. Μετά από τη διαδικασία καταθέσαμε την πρόταση που έβγαινε μέσα από την κυκλοφοριακή μελέτη στον αντιπεριφερειάρχη Σερρών Ι. Μωυσιάδη. Είπαμε ότι αυτά λέει η κυκλοφοριακή μελέτη, την ψήφισε το Δ.Σ Σερρών, η γνώμη του Δήμου είναι η εφαρμογή της. Μάλιστα είπαμε ότι μπορούμε σε πρώτη φάση τα υπεραστικά λεωφορεία να μπαίνουν και να βγαίνουν από την ανατολική είσοδο διότι το μεγάλο πρόβλημα το δημιουργούν τα λεωφορεία που διανύουν την Εθνικής Αντίστασης, την Γ. Παπανδρέου. Ο αντιπεριφερειάρχης αντιπρότεινε το 1/3 των δρομολογίων να περνούν από το κέντρο της πόλης των Σερρών. Συμφωνήσαμε δεν διαφωνήσαμε και είπαμε ότι συμφωνούμε να εφαρμόσουμε αυτό. Μετά όμως από τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε και όταν δημοσιοποιήθηκε η συζήτηση δημιουργήθηκαν αντιδράσεις από το Υπεραστικό ΚΤΕΛ και κάποιους άλλους φορείς. Ο αντιπεριφερειάρχης ανέφερε ότι θα πρέπει να ερωτηθούν και οι άλλοι φορείς και ότι πρέπει να γίνει ακόμη μία σύσκεψη για να πάρουμε την τελική απόφαση. Αυτή η σύσκεψη έγινε και καταθέσαμε εκ νέου πρόταση η οποία καταρρίπτει όλα όσα άδικα είχαν προσάψει στη δημοτική αρχή και εμένα προσωπικά.
Α. Να ξεκινήσει η απομάκρυνση των λεωφορείων από την δυτική είσοδο (λεωφορεία που έρχονται από τη Θεσσαλονίκη, το Σιδηρόκαστρο και την Ηράκλεια) γιατί είχαν υποστηρίξει ότι επιλέγω την ανατολική είσοδο για ψηφοθηρικούς λόγους.
Β. Δεν διαφωνώ αν θέλουν, να ξεκινήσει η απομάκρυνση των λεωφορείων και από την ανατολική και από τη δυτική είσοδο ταυτόχρονα. Συμφωνώ και θα χειροκροτήσω μία τέτοια απόφαση.
Γ. Πρότεινα για να μην επιβαρυνθεί ο πολίτης που έρχεται από οποιοδήποτε σημείο του Νομού στην πόλη των Σερρών να υπάρχει ενιαίο εισιτήριο. Ο Δήμος Σερρών για το λόγο αυτό θα διαθέσει 50 χιλιάδες ευρώ το χρόνο. Δεν συμφώνησαν και σε αυτό.
Μία τέτοια λύση είναι η καλύτερη και από αυτήν θα ωφεληθούν όλοι.Θα ωφεληθούν πρώτα τα υπεραστικά λεωφορεία γιατί ξοδεύουν άσκοπα χρήματα σε καύσιμα, φθορά αυτοκινήτου και χρόνο πολύτιμο.Το λεωφορείο όση ώρα κάνει από το Χρυσό έως την είσοδο της πόλης άλλη τόση ώρα κάνει για να φθάσει από την είσοδο της πόλης ως τον σταθμό του ΚΤΕΛ στην οδό Απαμείας. Ο μεγάλος κερδισμένος από την αλλαγή αυτή θα είναι το ΚΤΕΛ υπεραστικών.Κερδισμένοι όμως θα είναι και οι πολίτες. Ο πολίτης θα φθάνει πιο γρήγορα και χωρίς να ταλαιπωρείται στο κέντρο της πόλης.Ούτε η αγορά έχει να φοβηθεί τίποτε από την στιγμή που ο πολίτης θα φθάσει πιο γρήγορα στο κέντρο της πόλης και θα επισκεφθεί τα καταστήματα και τις υπηρεσίες που θέλει. Με αυτόν τον τρόπο θα βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των πολιτών στο κέντρο της πόλης διότι τα αυτοκίνητα θα κινούνται πιο γρήγορα, πιο εύκολα και με μεγαλύτερη ασφάλεια και επιπλέον θα υπάρξει λιγότερη περιβαλλοντική ρύπανση.Όλα τα επιχειρήματα που κατέθεσαν καταρρίφτηκαν. Δυστυχώς όμως όλοι οι φορείς συμφώνησαν να περνούν τα Υπεραστικά λεωφορεία μέσα από το κέντρο της πόλης.Η απόφαση ανήκει στην Περιφέρεια και τον κ. Μωυσιάδη ο οποίος είπε ότι θα περνούν όλα τα λεωφορεία από το κέντρο, δηλαδή εγκατέλειψε την αρχική του θέση να περνούν μόνο το 1/3 των δρομολογίων των λεωφορείων.
Το 1/3 των δρομολογίων αφορούσε όλα τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ και από την ανατολική και από τη δυτική είσοδο;
Όχι, όταν έγινε αυτή η πρόταση από τον αντιπεριφερειάρχη Σερρών αφορούσε το 1/3 των δρομολογίων της δυτικής πλευράς. Μετά είπε ότι την πρόταση αυτή θα την συζητήσουμε με τους φορείς και θα πάρουμε απόφαση.Το θέμα έκλεισε. Ο αντιπεριφερειάρχης πήρε την απόφαση τα υπεραστικά λεωφορεία να περνούν από το κέντρο. Οι δημότες πρέπει να ξέρουν, γιατί σε μένα διαμαρτύρονται, ότι εμείς γνωμοδοτούμε δεν παίρνουμε αποφάσεις για αυτό το θέμα. Ξέρετε πόσες διαμαρτυρίες έχω κάθε μέρα για αυτό το θέμα, ότι δεν πρέπει να παίρνουν τα λεωφορεία από το κέντρο Την απόφαση αυτή δεν την παίρνει ο δήμαρχος αλλά ο αντιπεριφερειάρχης. Να πηγαίνουν στο εξής στο γραφείο της Αντιπεριφέρειας να παραπονιούνται. Το πρόβλημα σε αυτές τις περιπτώσεις είναι ότι οι δημότες κάνουν τα παράπονα τους αλλά στην κρίσιμη στιγμή δεν αντιδρά και δεν βγαίνει να αντιπαρατεθεί κανείς.
Πως νοιώθετε που μία προσπάθεια σας για ένα τόσο σοβαρό θέμα δεν μπορεί να υλοποιηθεί;
Ασφαλώς και νοιώθουμε άσχημα. Άσχημα όμως υπό την εξής έννοια. Ως δημοτική αρχή έχουμε ένα όραμα το οποίο καταθέσαμε και προεκλογικά στο σερραϊκό λαό. Θέλουμε ένα κέντρο ανθρώπινο και λειτουργικό, ένα κέντρο πεζοδρομημένο κάτι πού το έχουμε πετύχει σε μεγάλο βαθμό, σε ένα κέντρο που θα κινούνται τα μέσα μαζικής μεταφοράς, δηλαδή τα αστικά και το ταξί.Δεν είναι δυνατό να πηγαίνουμε σε ευρωπαϊκές πόλεις και να θαυμάζουμε την τάξη, την πεζοδρόμηση και την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση και τώρα που προσπαθούμε να κάνουμε κάτι τέτοιο στην πόλη μας να υπάρχουν αντιδράσεις. Ξέρετε ότι ακούστηκαν φωνές ότι κακώς πεζοδρομήθηκε η οδός Κ. Καραμανλή (πρώην Μεραρχίας) κακώς γίνονται διαπλατύνσεις των πεζοδρομίων και πού θα σταθμεύουν τα αυτοκίνητα. Και το άσχημο ήταν ότι ακούστηκαν από εκπροσώπους φορέων. Δεν υπάρχει πρόβλημα στάθμευσης ούτε κυκλοφοριακό στη πόλη των Σερρών. Υπάρχει πρόβλημα νοοτροπίας και έλλειψη παιδείας. Το πρόβλημα στο κυκλοφοριακό δημιουργείται από τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα, γιατί ο πολίτης έχει μάθει να πίνει καφέ αφού προηγουμένως έχει διπλοπαρκάρει. Όταν δεν υπήρχε πάρκινγκ, υπήρχε το επιχείρημα ότι δεν υπάρχουν χώροι στάθμευσης, τώρα που υπάρχει και είναι και από τα φθηνότερα προβάλλουν το επιχείρημα ότι υπάρχει οικονομικό κόστος. Υπάρχει και δεύτερο υπαίθριο πάρκινγκ δίπλα στο Δημοτικό Γήπεδο Σερρών. Ισχυρίζονται ότι είναι μακριά από το κέντρο. Από αυτά που σας περιγράφω καταλαβαίνει κανείς ότι δεν υπάρχει παιδεία, αλλά κακή νοοτροπία για το θέμα. Δεν νοείται ο πολίτης που κατοικεί στις Σέρρες για μία απόσταση ενός ή δυο χιλιομέτρων να χρησιμοποιεί αυτοκίνητο για να έρθει στο κέντρο. Πρέπει να μάθουμε να περπατάμε. Χίλια μέτρα στην Αθήνα την κάνει ο Αθηναίος για να πάει από τη μία στάση του μετρό στην άλλη. Η πόλη των Σερρών έχει αλλάξει προς το καλύτερο και πολύς κόσμος το λέει αυτό. Η πόλη των Σερρών έχει τη δυνατότητα να γίνει ακόμη πιο όμορφη. Υπάρχουν οι πεζόδρομοι, ένα ωραιότατο υπόγειο πάρκινγκ που δεν θέλει να το χρησιμοποιεί ο πολίτης γιατί έτσι έμαθε. Πολλά προβλήματα δυστυχώς που έχουν σχέση με την καθημερινότητα τα δημιουργούμε εμείς οι ίδιοι.
Μας είπατε ότι έγιναν όλα νόμιμα για το θέμα της κυκλοφοριακής μελέτης μέσα από τις επιτροπές και τα όργανα στα οποία συμμετέχουν οι φορείς. Σε αυτά τα όργανα συμμετέχουν οι φορείς;
Σε όλες τις επιτροπές οι εκπρόσωποι των φορέων κλήθηκαν, αλλά δεν ήρθαν. Έχω όλα τα αποδεικτικά στοιχεία και θα σας τα δώσω. Έγινε μία δημόσια διαβούλευση και μία δημοτική επιτροπή διαβούλευσης. Η δεύτερη επιτροπή είναι θεσμοθετημένη και συμμετέχουν κάποιοι φορείς. Στην ιστοσελίδα του Δήμου Σερρών αναρτήσαμε την κυκλοφοριακή μελέτη ζητώντας από τους δημότες να καταθέσουν τις προτάσεις τους. Στη δημοτική επιτροπή διαβούλευσης στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι φορέων καλέστηκαν όλοι να συμμετέχουν. Δεν ήρθαν και βγαίνουν και μας συκοφαντούν ότι δεν τους καλέσαμε. Όσοι φορείς πάντως ήρθαν για το θέμα της κυκλοφοριακής μελέτης γνωμοδότησαν θετικά. Όλα έγιναν νόμιμα, διαφορετικά δεν θα εγκρινόταν από την αποκεντρωμένη. Δικαίωμα τους είναι να μην συμφωνούν με την άποψη του Δήμου αλλά το άσχημο είναι ότι όταν εκφέρεις άποψη αντίθετη από τη δική τους σε αντιμετωπίζουν σαν εχθρό. Αυτό είναι μεγάλο λάθος και κακό σημάδι για την κοινωνία μας. Η κοινωνία έχει ανάγκη από διάλογο, αντιπαράθεση απόψεων με επιχειρήματα. Δεν θα πρέπει να μεταφέρετε εμφυλιο-πολεμική εικόνα.
Έλεγχοι γίνονται για τις παράνομες σταθμεύσεις των αυτοκινήτων. Αν υπήρχε δημοτική αστυνομία η κατάσταση θα ήταν καλύτερη;
Όπως είπατε, η δημοτική αστυνομία καταργήθηκε και αυτό ήταν μεγάλο πλήγμα για τους δήμους. Με την Τροχαία Σερρών συνεργαζόμαστε, αλλά μας λένε ότι δεν έχουν προσωπικό. Αυτό είναι αλήθεια, ότι λόγω της κρίσης υπάρχει πρόβλημα σε πολλές υπηρεσίες. Με ενημέρωσαν ότι για όλο το Νομό υπάρχουν 25 τροχονόμοι οι οποίοι δουλεύουν σε βάρδιες. Σε κάθε βάρδια αντιστοιχούν πέντε ή επτά τροχονόμοι οπότε ένα περιστατικό να συμβεί στο Σιδηρόκαστρο φεύγει όλη η δύναμη εκεί και η πόλη των Σερρών μένει ακάλυπτη. Μου λένε, δηλαδή, ότι με το προσωπικό που έχουν δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες αυτής της μεγάλης πόλης των Σερρών.
Οπότε επαφίεται στην καλή θέληση των πολιτών να μην υπάρχει παραβατική συμπεριφορά όσον αφορά τον ΚΟΚ στην πόλη των Σερρών;
Δυστυχώς στην καλή θέληση και την απόκτηση παιδείας που δυστυχώς για την ώρα δεν υπάρχει. Κάποιοι έχουν παιδεία αλλά οι περισσότεροι δεν έχουν. Και δεν είναι μόνο το κυκλοφοριακό αλλά και στην καθαριότητα. Και στο θέμα της καθαριότητας τα ίδια συμβαίνουν. Όση προσπάθεια και αν κάνει ο δήμος αν δεν υπάρχει παιδεία και προσπάθεια από τους δημότες δεν μπορεί η πόλη να κρατηθεί καθαρή. Έχουμε βγάλει και σποτ για το θέμα, όπως και για το θέμα των αδέσποτων που επίσης το πρόβλημα δημιουργείται λόγω έλλειψης παιδείας.