Ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις και συνομίλησε με κρατούμενους – μαθητές
Στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) στις Φυλακές Νιγρίτας βρέθηκε σήμερα ο υφυπουργός Παιδείας κ. Δημήτρης Μπαξεβανάκης στο πλαίσιο της επίσκεψής του στις Σέρρες.
Τον υφυπουργό υποδέχθηκε ο διευθυντής του Καταστήματος κ. Παναγιώτης Ραδόπουλος και ακολούθησε η ξενάγησή του στις εγκαταστάσεις, όπου και είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τους κρατούμενους – μαθητές που φοιτούν στο σχολείο, να ακούσει τις εντυπώσεις τους, αλλά και τα αιτήματά τους.
Ο διευθυντής των Φυλακών Νιγρίτας κ. Π. Ραδόπουλος και ο υφυπουργός Παιδείας κ. Δ. Μπαξεβανάκης
Ο κ. Μπαξεβανάκης εντυπωσιάστηκε από τις υποδομές και κατά τη συνομιλία του με το εκπαιδευτικό προσωπικό ζήτησε να κατατεθούν στο υπουργείο προτάσεις ή ιδέες που μπορούν να βοηθήσουν την καλύτερη λειτουργία του σχολείου.
Ο αρχιφύλακας Ιω. Δήμου, ο διευθυντής του ΣΔΕ κ. Αθ. Λασπάς και ο υφυπουργός Δημήτρης Μπαξεβανάκης
Από πλευράς του, πάντως, ο αρχιφύλακας του Καταστήματος κ. Ιωάννης Δήμου επεσήμανε στον υφυπουργό πως η δομή λειτουργεί με θυσίες των εργαζομένων, και καθώς υπάρχουν ελλείψεις στο προσωπικό και προκειμένου να λειτουργήσει το σχολείο αλλά και η φύλαξη, κάποιες άδειες «θυσιάζονται».
«Ενημερωθήκαμε για τα προβλήματα»
Ο υφυπουργός διαβεβαίωσε το προσωπικό πως το υπουργείο θα είναι αρωγός στο έργο τους και δήλωσε για την επίσκεψή του στο ΣΔΕ των Φυλακών Νιγρίτας πως: «η επίσκεψή μας εδώ θέλει να υπογραμμίσει το ενδιαφέρον του υπουργείου Παιδείας για τα σχολεία που λειτουργούν στα Καταστήματα Κράτησης. Θέλουμε να τονίσουμε ότι όλοι οι άνθρωποι σ’ αυτή τη χώρα έχουν δικαιώματα, κι αυτά θα τα υποστηρίξουμε με όποιο τρόπο μπορούμε. Θέλουμε να συγχαρούμε ιδιαίτερα τους εκπαιδευτικούς μας που με πραγματική αυταπάρνηση στηρίζουν το νέο αυτό σχολείο, θα είμαστε στο πλευρό τους, ενημερωθήκαμε για τα προβλήματα που υπάρχουν –γιατί προφανώς οι συνθήκες δεν είναι οι ίδιες με τα άλλα σχολεία- τα οποία δεν είχαμε υπόψη και απαιτούν ενδεχομένως νομοθετικές ρυθμίσεις και επίσης είδα με μεγάλη ικανοποίηση ότι και η διεύθυνση και το προσωπικό της Φυλακής είναι στο πλευρό του σχολείου και των εκπαιδευτικών μας και φυσικά και των κρατουμένων. Ακούσαμε επίσης με πόση αγάπη και προσμονή οι κρατούμενοι αναζητούν αυτή τη διέξοδο και βρίσκουν ένα νόημα στο χρόνο που περνούν στο Κατάστημα Κράτησης. Σε όλους αυτούς, νομίζω, χρωστάμε κάτι και σ’ αυτό το κάτι το υπουργείο Παιδείας θα ανταποκριθεί».
Λίγο πριν αποχωρήσει από τις Φυλακές, ο κ. Μπαξεβανάκης διαβεβαίωσε πως όποιο αίτημα κατατέθηκε είναι υλοποιήσιμο, όπως η κατανομή του χρόνου διδασκαλίας, αλλά και όλα τα υπόλοιπα που χρήζουν μικρής χρηματοδότησης.
Για το ζήτημα της έλλειψης προσωπικού ανέφερε πως θα μεταφέρει το αίτημα στο υπουργείο Δικαιοσύνης, αν και όπως είπε εκείνο καταβάλλει προσπάθειες για τη στελέχωση των φυλακών.
«Γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι»
Στα τμήματα που επισκέφθηκε, είχε την ευκαιρία να ακούσει τη γνώμη των κρατουμένων για τη δυνατότητα που τους παρέχει το ΣΔΕ. Ένας εξ αυτών, εκπροσωπώντας και τους υπόλοιπους, ανέφερε πως είναι ευγνώμονες και προς το υπουργείο και προς τη διεύθυνση και τους καθηγητές για τη λειτουργία του σχολείου μέσα στις Φυλακές. Ακόμη, τόνισε πως το ΣΔΕ συμβάλλει ώστε οι κρατούμενοι που φοιτούν σε αυτό να γίνονται καλύτεροι άνθρωποι, από την εμφάνιση, μέχρι και τον χαρακτήρα. Χαριτολογώντας μάλιστα, είπε πως αν στον σωφρονισμό λειτουργεί η μέθοδος «το μαστίγιο και το καρότο», ο υφυπουργός να είναι βέβαιος ότι «μαστίγιο» υπάρχει, το «καρότο» όμως είναι λίγο, εξηγώντας πως το ΣΔΕ ξεκίνησε με καθυστέρηση τη λειτουργία του και αντιμετωπίζει κάποιες ελλείψεις.
«Νόμιμη απόδραση»
«Οι κρατούμενοι είναι διψασμένοι για μάθηση» επεσήμανε από πλευράς του ο διευθυντής του ΣΔΕ κ. Αθανάσιος Λασπάς και τόνισε ότι οι περισσότεροι αποκαλούν τη φοίτησή τους σ’ αυτό «νόμιμη απόδραση».
«Ξεκινήσαμε τα μαθήματα με εθελοντές εκπαιδευτικούς τον Φεβρουάριο και οι ωρομίσθιοι τοποθετήθηκαν αρχές Μαΐου. Δυστυχώς η γραφειοκρατία στην πρόσληψη ωρομισθίων είναι μεγάλο πρόβλημα…» ανέφερε ο κ. Λασπάς και πρόσθεσε πως από τα αιτήματα που έχουν τεθεί, σχεδόν όλα έχουν εγκριθεί. Τα μικροπροβλήματα σχετίζονται με την καθημερινότητα, ωστόσο κι αυτά αντιμετωπίζονται με τη βοήθεια τρίτων: «η ΚΡΙ ΚΡΙ μας βοήθησε με την γραφική ύλη, η ALPHA BANK μας έδωσε κάποια έπιπλα, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΒ θα μας βοηθήσει σε κάποιες ελλείψεις… Λειτουργούμε με εθελοντισμό».
Τα μαθήματα
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο σχολείο φοιτούν αλλοδαποί, καθώς και Έλληνες που δεν έχουν ολοκληρώσει τη φοίτησή τους στο Γυμνάσιο.
Οι «Γραμματισμοί» που διδάσκονται είναι:
Κοινωνικός
Επιστημονικός
Γλωσσικός
Μαθηματικός
Περιβαλλοντικός
Αισθητικός
Αγγλικός και
Project.
Οι μαθητές είναι από την Τουρκία, τη Συρία, την Αλβανία και τη Βουλγαρία.