- Εθνικοί πόροι ολοκληρώνουν το μεγάλο αυτό αναπτυξιακό έργο
- Πάνω από 200 άνθρωποι εργάζονται στο εργοτάξιο Προβατάς – Χριστός
Του Δημητρίου Γ. Νάτσιου
Με υπερεντατικούς ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες αποπεράτωσης της καθέτου της Εγνατίας Οδού (Δερβένι – Σέρρες – Προμαχώνας). Το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί σύμφωνα με τις συμβατικές υποχρεώσεις της κοινοπραξίας των εταιριών ΤΕΡΝΑ- ΑΕΓΕΚ (υπέγραψαν σύμβαση αποπεράτωσης του έργου τον Μάιο του 2012) στο τέλος του 2016 ή το αργότερο τον Φεβρουάριο του 2017.Αυτή την περίοδο το έργο είναι σε πλήρη ανάπτυξη στο Βόρειο τμήμα του (το νότιο ολοκληρώθηκε από την εταιρεία ΤΕΡΝΑ και αφορούσε εργασίες από τον Λαχανά έως το Στρυμονικό). Συγκεκριμένα εργασίες εκτελούνται από το ύψος του χωριού Προβατά έως το χωριό Χριστός σε έκταση 11 χιλιομέτρων. Η επιτάχυνση των εργασιών γίνεται αντιληπτή από τους διερχόμενους οδηγούς που κινούνται τόσο στον βοηθητικό τμήμα του δρόμου Θεσσαλονίκης – Σερρών, όσο και από όσους κινούνται στο οδικό δίκτυο Σερρών – Προμαχώνα.Θέλοντας να διαφωτίσουμε την κοινή γνώμη για το μεγάλο αυτό αναπτυξιακό έργο για την περιοχή μας επισκεφτήκαμε το εργοτάξιο της εταιρείας «ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ» που βρίσκεται στην παλιά κοινότητα του Κάτω Χριστός.Το έργο της ενημέρωσης για το υπο κατασκευή κλειστό αυτοκινητόδρομο ανέλαβαν οι κ.κ. Κωνσταντίνος Θεολόγου και Μιχάλης Μπαρτζόγλου (εργοταξιάρχης και αναπληρωτής εργοταξιάρχης της εταιρείας ΑΕΓΕΚ).Πρόθυμοι, ενημερωμένοι μας ξενάγησαν βήμα – βήμα από τον Προβατά ως το Χριστός και απάντησαν διεξοδικά σε όλες τις ερωτήσεις μας προκειμένου να ενημερωθεί το αναγνωστικό μας κοινό.
Δύο ημικόμβοι
Ο δρόμος που κατασκευάζεται και θα εξυπηρετεί όσους κινούνται απο τις Σέρρες με κατεύθυνση την θεσσαλονίκη. Θα χρησιμοποιούν τον δρόμο της φωτογραφίας για να ανεβούν πάνω στον αυτοκινητόδρομο.
Σύμφωνα με την ενημέρωση που μας παρείχαν για την εξυπηρέτηση των Σερρών και την πρόσβαση τους στον αυτοκινητόδρομο από και προς θα λειτουργήσουν δύο ημικόμβοι. Ο πρώτος ονομάζεται ημικόμβος Λευκώνα που κατασκευάζεται στο σημείο που βρίσκεται η επιχείρηση Κουτσούρα (δεξιά της παλαιάς Εθνικής οδού Σερρών – Θεσσαλονίκης). Μέσω του κόμβου αυτού θα εξυπηρετούνται οι οδηγοί που έρχονται από τις Σέρρες και κατευθύνονται προς τη Θεσσαλονίκη. Θα διασχίσουν τον κλάδο κάτω από τον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο και θα ανεβαίνουν πάνω στον αυτοκινητόδρομο. Αντίστοιχα οι οδηγοί που έρχονται από τη Θεσσαλονίκη και έχουν προορισμό τις Σέρρες θα εξυπηρετούνται από τον κλάδο εξόδου που θα τους κατεβάζει στην υπάρχουσα εθνική οδό Θεσσαλονίκης- Σερρών.
O ημικόμβος στο Χριστός
Απο τις εργασίες ανακατασκευής και διαπλάτυνσης του δρόμου αλλά και τις διαμόρφωσης κλάδου εξόδου έξω απο το χωριό Χριστός.
Παρόμοιες εργασίες εκτελούνται στον ημικόμβο του Χριστός. Οι οδηγοί που έρχονται από τον Προμαχώνα και θέλουν να κατευθυνθούν στις Σέρρες θα βγαίνουν στον κλάδο εξόδου, θα περνούν κάτω από τον κατασκευαζόμενο αυτοκινητόδρομο μέσω υπόγειας διάβασης που υπάρχει και θα βγαίνουν στον υπάρχοντα δρόμο Προμαχώνα – Σερρών.Για να κατασκευαστεί ο κλάδος εξόδου αυτή την περίοδο κατασκευάζεται ανισόπεδος κόμβος στο Χριστός ενώ το Πρατήριο Υγρών Καυσίμων που βρίσκεται μεταξύ του Μελενικιτσίου και του Χριστός ανέστειλε τη λειτουργία του και αποζημιώθηκε. Οι οδηγοί που διέρχονται τον δρόμου στο προαναφερόμενο σημείο μπορούν να κινηθούν συνδυαστικά προς όλες τις κατευθύνσεις.
Η εξυπηρέτηση των Καλών Δένδρων
Ο Δημοσιογράφος του “Σ.Θ.” Δημήτριος Νάτσιος( δεξιά) ενημερώνεται στο Εργοτάξιο της εταιρείας ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΕ. απο τον Κωνσταντίνο Θεολόγου( στο κέντρο) και Μιχάλη Μπαρτζόγλου (εργοταξιάρχη και αναπληρωτή εργοταξιάρχη της εταιρείας ΑΕΓΕΚ αντίστοιχα) για το μεγάλο αναπτυξιακό έργο που εκτελείται στο Νομό Σερρών.
Οι κάτοικοι των Καλών Δένδρων και τα γειτονικά χωριά για να ανεβούν στον κάθετο της Εγνατίας και να κινηθούν προς τον Προμαχώνα θα χρησιμοποιούν τον παλιό δρόμο Θεσσαλονίκης – Σερρών, θα στρίβουν στη διασταύρωση του Λευκώνα προς τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα και από τον κόμβο του Χριστός θα ανεβαίνουν στον αυτοκινητόδρομο.
Αρχές Αυγούστου τέλος η ταλαιπωρία του Προβατά
Ο δρόμος κάτω απο τον αυτοκινητόδρομο που θα εξυπηρετεί τους κατοίκους του Προβατά.
Ο Προβατάς θα εξυπηρετείται από κόμβο για όλες τις κατευθύνσεις. Ο ανισόπεδος κόμβος Προβατά (πάνω από τον δρόμο Προβατά – Τυρολόης) είναι σχεδόν έτοιμος. Απομένει για την ολοκλήρωση του η τοποθέτηση των στηθαίων και η περίφραξη και οι διαγραμμίσεις.Ο κόμβος θα είναι χρηστικός όταν παραδοθεί τμήμα του δρόμου τριών χιλιομέτρων που θα χρησιμοποιείται από τους οδηγούς προς τον Προβατά και από τον Προβατά προς τη Θεσσαλονίκη.
Στις αρχές Αυγούστου θα παραδοθούν στη κυκλοφορία άλλα τρία χιλιόμετρα (τα δύο έχουν ολοκληρωθεί και απομένει η ασφαλόστρωση ενός ακόμη χιλιόμετρου). Τα τρία αυτά χιλιόμετρα αφορούν κομμάτι του αυτοκινητοδρόμου του Προβατά (ξεκινά από την είσοδο του Προβατά, από την Θεσσαλονίκη πάνω στον αυτοκινητόδρομο και φθάνει σε ένα μήκος τριών χιλιομέτρων- είναι η δεύτερη λωρίδα του αυτοκινητόδρομου με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη). Αρχές Αυγούστου λοιπόν θα πάψει να υφίσταται η ταλαιπωρία των κατοίκων του Προβατά οι οποίοι κινούνται μέσω Μητρουσίου – Αν. Καμήλας και Μονοκλησιάς για να φθάσουν στο χωριό τους.
Ξενάγηση βήμα- βήμα
Εργασίες εξυγίανσης του εδάφους στον υπο κατασκευή αυτοκινητόδρομο.
Οι υπεύθυνοι εργοταξιάρχες της εταιρείας «ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ» μας ξενάγησαν στο χώρο που έχει κατασκευαστεί η γέφυρα κάτω από την Σιδηροδρομική γραμμή των Καλών Δένδρων. Αυτό το διάστημα κατασκευάζεται το σώμα του δρόμου με τα κατάλληλα χωματουργικά υλικά ώστε να φθάσει στο υψόμετρο όπου θα ξεκινήσουν οι εργασίες οδοστρωσίας.
Η εξυπηρέτηση αγροτών και επιχειρήσεων
Eργατοτεχνίτες επι τω έργω στον υπο κατασκευή κάθετο της Εγνατίας μεταξύ Καλών Δένδρων και Προβατά.
Ακολούθως είδαμε από κοντά τις εργασίες εξυγίανσης του εδάφους στην γέφυρα της Μπέλιτσας (μεταξύ Α. Καμήλας και Καλών Δένδρων) όπου θα υπάρχει Υπόγεια Διάβαση (ΤΚΔ4 και ΤΚΔ6) του Αυτοκινητοδρόμου για να εξυπηρετείται η τοπική κυκλοφορία κυρίως αγροτικής φύσεως αλλά και οι επιχειρήσεις.«Το έργο χρηματοδοτούνταν έως το τέλος του 2015 από ευρωπαϊκούς πόρους, αλλά επειδή δεν παραδόθηκε όχι με υπαιτιότητα του εργολάβου, χρηματοδοτείται από τις αρχές του 2016 από εθνικούς πόρους και πρέπει να παραδοθεί στις 31 Δεκεμβρίου του 2016 ή το αργότερο τον Φεβρουάριο του 2017. Αν δεν ολοκληρωθεί μέχρι τότε η χώρα μας θα κληθεί να επιστρέψει 200 εκατομμύρια ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση» ανέφερε ο κ. Κωνσταντίνος Θεολόγου. Για το έργο εργάζεται δυναμικό 130 ανθρώποι ενώ μαζί με τους συνεργαζόμενους ξεπερνούν τους 200.
Θα παραδοθεί τον Φεβρουάριο του 2017
Δεξιά ο διευθυντής έργων της Εγνατίας Οδού στην Κεντρική Μακεδονία Κωνσταντίνος Παρδάλης και αριστερά ο εργοταξιάρχης της εταιρείας ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική ΑΕ Κωνσταντίνος Θεολόγου ποζάρουν στο φακό του “Σ.Θ.”
Αισιόδοξος εμφανίζεται ο διευθυντής έργων της Εγνατίας Οδού Κωνσταντίνος Παρδάλης. Μας δήλωσε ότι το υπό κατασκευή έργο θα δοθεί ενιαία στο τέλος της χρονιάς ή το αργότερο τέλος Φεβρουαρίου του 2017.Μας γνωστοποίησε ότι η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε έχει εκπονήσει μελέτες για τα δέκα χιλιόμετρα των στροφών πριν από το Στρυμονικό όπως κινείται κάποιος από τη Θεσσαλονίκη καθώς και για την περιαστική των Σερρών. Εκτιμά ότι όλοι οι φορείς των Σερρών πρέπει να κινηθούν για την εξεύρευση πόρων.Για το τμήμα Μελενικίτσι – Κάτω Αμπέλα το οποίο δεν διαθέτει ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης), ούτε πλήρεις κόμβους η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ έχει εκπονήσει μελέτες αναβάθμισης της οδού με πρόβλεψη ΛΕΑ και πλήρεις κόμβους καθώς και ασφαλείς λωρίδες εσόδου και εξόδου. Η εκτιμωμένη αναβάθμιση των τμημάτων αυτών ανέρχεται στα 25 εκατομμύρια ευρώ.«Το τμήμα από το Μελενικίτσι έως το Σιδηρόκαστρο δεν έχει ΛΕΑ και η άσφαλτος έχει σημαντικές φθορές ύστερα από την χρήση 15 ετών. Η χρηματοδότηση δεν προβλέπεται στο υπύ κατασκευή έργο της καθέτου της Εγνατίας Οδού, και αφορά το τμήμα που ανέλαβε η Εγνατία να συντηρήσει από την Διεύθυνση τεχνικών έργων. Είναι το τμήμα που έχει τα γνωστά προβλήματα με τα ασφαλτικά λόγω της παλαιότητας του οδοστρώματος και της βαριάς χρήσης από τα αυτοκίνητα Διεθνών Μεταφορών (Χριστός – Κάτω Αμπέλα)», ανέφερε ο Διευθυντής της Εγνατίας Οδού στην Κεντρική Μακεδονία κ. Κωνσταντίνος Παρδάλης.
Γ. Μωυσιάδης: «Πρέπει να γίνουν τα συμπληρωματικά έργα»
Στιγμιότυπο απο τον υπο κατασκευή κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού στην περιοχή Μπέλιτσα.
Για το μεγάλο αναπτυξιακό έργο που εκτελείται στο Νομό Σερρών ζητήσαμε την άποψη του αντιπεριφερειάρχη Σερρών Ιωάννη Μωυσιάδη. Ο αντιπεριφερειάρχης δήλωσε στο «Σ.Θ.» ότι είναι ικανοποιημένος από τη πρόοδο των εργασιών της καθέτου της Εγνατίας Οδού ενώ αντίθετα δεν είναι ικανοποιημένος με τα συμπληρωματικά έργα που απαιτούνται για να γίνει το έργο σωστά. Αναφέρεται στη δυστοκία που υπάρχει για τους κόμβους Βαμβακιάς, Αμπέλας, Προμαχώνα αλλά και την αποκατάσταση του δρόμου από το Χριστός έως την Αμπέλα.«Θα πρέπει να διατεθούν πιστώσεις για να γίνουν όλα αυτά», δήλωσε στο «Σ.Θ.». Όταν του θέσαμε το θέμα της βελτίωσης του δρόμου από το Μελενικίτσι έως το Σιδηρόκαστρο μας δήλωσε ότι οι απαλλοτριώσεις πρέπει να υπάρχουν αλλά το πρόβλημα είναι να διατεθούν πιστώσεις από την ελληνική Πολιτεία.