Ο οδικός άξονας Μεσορράχης- Αμφίπολης
Του Δημητρίου Γ. Νάτσιου
Εντός 20 ημερών θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στον οδικό άξονα Μεσορράχης – Αμφίπολης δήλωσε στο «Σ.Θ.» ο αντιπεριφερειάρχης Σερρών Ιωάννης Μωυσιάδης και θα παραδοθεί ολοκληρωμένο ένα σημαντικό έργο για τον Νομό Σερρών. Το μοναδικό τμήμα του οδικού άξονα Μεσορράχης – Αμφίπολης που δεν έχει ολοκληρωθεί, είναι αυτό του εργοταξίου έξω από το χωριό Μεσολακκιά. Πρόκειται για την διαμόρφωση δρόμου (δεύτερη λωρίδα) περίπου ενός χιλιομέτρου και την κατασκευή γέφυρας. Τα άλλα δύο τμήματα του έργου έχουν παραδοθεί εδώ και ένα μήνα περίπου. Πρόκειται για το κομμάτι έξω από το χωριό Μεσορράχη και το τμήμα που ξεκινά από το ύψος του Φεστιβάλ της Αμφίπολης και οδηγεί στο κόμβο προς Καβάλα, Οφρύνιο και Θεσσαλονίκη. «Η ολοκλήρωση του έργου έχει μεγάλη σημασία και αξία» δήλωσε στο «Σ.Θ.» ο αντιπεριφερειάρχης Σερρών Ιωάννης Μωυσιάδης και συμπλήρωσε: «Οι ταξιδιώτες, λουομένοι που κινούνται καθημερινώς ή τα Σαββατοκύριακα προς τις ακτές του Στρυμονικού Κόλπου θα κινούνται με ασφάλεια».
Διαπεριφερειακό έργο
Υπενθυμίζουμε ότι το έργο του οδικού άξονα Μεσορράχης – Αμφίπολης είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ Κεντρικής Μακεδονίας 2007-2013 και είχε υπογραφεί από τον τ. περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Γεώργιο Τσιότρα επί κυβέρνησης Κ. Καραμανλή. Αφορούσε την κατασκευή 7,2 χιλιομέτρων με προυπολογισμό 37.440.000 Ευρώ για την εργολαβία και συνολικά 38.59.200 με τα προβλεπόμενα έργα και δίκτυα κοινής ωφέλειας. Πρόκειται αναμφίβολα για ένα έργο σημαντικό για την Κεντρική Μακεδονία αφού ο εν λόγω οδικός άξονας συνδέει την Εγνατία Οδό με την παλαιά Εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Δράμας – Καβάλας. Ο τ. Περιφερειάρχης Γιώργος Τσιότρας είχε επισημάνει ότι είναι ένα έργο διανομαρχιακό και διαπεριφερειακό αφού εξυπηρετεί το Νομό Δράμας για οποιαδήποτε κίνηση προς τα νότια του και ένα μεγάλο μέρος της εμπορικής, τουριστικής και επιβατικής κίνησης του Νομού Σερρών.
Πέρασε από 40 κύματα
Για την ιστορία αναφέρουμε ότι το έργο πέρασε από 40 κύματα για να ολοκληρωθεί. Το έργο είχε αναλάβει αρχικά η τεχνική εταιρεία «ΦΙΛΙΠΠΟΣ» η οποία τον Μάιο του 2012 δήλωσε ότι αδυνατεί να χρηματοδοτήσει το έργο.Το έργο για 14 μήνες ήταν στον αέρα. Στη συνέχεια το ημιτελές έργο ανέλαβε να διεκπεραιώσει η εταιρεία ΕΤΕΘ Α.Ε. (η εταιρεία ανήκει στο γνωστό όμιλο εταιριών J&P ΑΒΑΞ ΑΕ που είναι από τις μεγαλύτερες και πλέον αξιόπιστες που υπάρχουν στον κατασκευαστικό χώρο στην Ελλάδα).