Πάνω από εννέα χιλιάδες διορθωτικές δηλώσεις στο Νομό
- Σύγχρονη και λειτουργική η νέα στέγη της ΔΟΥ
Του Δημητρίου Γ. Νάτσιου
Το θέμα του ΕΝΦΙΑ και της διόρθωσης των σημειωμάτων απορροφά τον μεγαλύτερο όγκο της δουλειάς τους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών το τελευταίο διάστημα την Εφορία Σερρών. Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο «Σ.Θ.» ο διευθυντής της Υπηρεσίας Αθανάσιος Αγγελέρης τα πρώτα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ που εκδόθηκαν ήταν προσαρμοσμένα στην αρχική νομοθεσία, τις αρχικές διατάξεις, μετά εκδόθηκαν οι τροποιήσεις, οι βελτιώσεις του νόμου, βάση των οποίων τα κενά, τα ημιτελή ακίνητα και διάφορες άλλες κατηγορίες είχαν μειώσεις φόρου. Αυτό είχε σαν συνέπεια συνέχισε ο Αθανάσιος Αγγελέρης οι δικαιούχοι των μειώσεων εκ των υστέρων να τροποποιήσουν μέσα στο Taxis και να εκδώσουν νέο εκκαθαριστικό. «Όσες διαφορές ήταν πάνω από 300 Ευρώ, δηλαδή οι διαφορές του αρχικού και του τελικού ποσού ελέχθηκαν από την Εφορία Σερρών( ελεγκτικές επαληθεύσεις).Αν δήλωσε ο φορολογούμενος ότι το ακίνητο είναι ημιτελή έπρεπε να κάνουμε έλεγχο, αν ήταν κενά έπρεπε να δούμε αν δηλώθηκαν μέσα από το αρχείο μας κενά. Όλα αυτά έχουν μία επιπλέον ελεγκτική επαλήθευση. Παράλληλα υπάρχει μία γραφειοκρατική διαδικασία για τη επιστροφή των χρημάτων» ανέφερε διευθυντής της Υπηρεσίας. Ο Αθανάσιος Αγγελέρης δήλωσε στο «Σ.Θ.» ότι πάνω από εννέα χιλιάδες εκκαθαριστικά( ΤΑΦΕ- Εντυπα επιστροφής Φόρου) έχουν μείωση φόρου, μικρού ή μεγάλου ποσού το οποίο πρέπει να διαχειριστεί η Εφορία Σερρών. «Πρόκειται για τεράστιο όγκο δουλειάς, που απορροφά την μεγάλη ενέργεια των υπαλλήλων της Εφορίας Σερρών αυτές τις ημέρες»τόνισε.
Τέσσερις μήνες στο νέο κτήριο
Η Εφορία Σερρών στεγάζεται από τον Οκτώβριο του 2014 στο κτήριο επί της οδού Πατριάρχου Γρηγορίου Ζ. εκεί που στο παρελθόν λειτούργησε για πολλά χρόνια η πρώην Β΄’ ΔΟΥ. Σύμφωνα με τον διευθυντή της Υπηρεσίας κ. Αγγελέρη το κτήριο είναι πιο λειτουργικό και οικονομικότερο αφού το κράτος εξοικονομεί ενενήντα χιλιάδες ευρώ τον χρόνο μόνο από την μείωση του ενοικίου. Το κτήριο είναι 2404 τετραγωγικά. Υπάρχουν τρείς όροφοι( ισόγειο, πρώτος και δεύτερος όροφος και ο μισός τρίτος) και το μισό κάτω υπόγειο όπου λειτουργεί το αρχείο της Υπηρεσίας. «Πρόκειται για ένα καινούργιο κτήριο που δημιουργήθηκε για την λειτουργία της Υπηρεσίας μας. Γκρεμίστηκε το κτήριο,τοποθετήθηκαν καινούργια κουφώματα, πλακάκια, έγινε ένα όμορφο, λειτουργικό και σύγχρονο κτήριο μίας δημόσιας Υπηρεσίας».Στην εφορία Σερρών εργάζονται αυτή την στιγμή114 υπάλληλοι από τους οποίους οι 7 εργάζονται στα ΓΕΦ( Γραφεία Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων) που λειτουργούν στη Νέα Ζίχνη, στην Ηράκλεια, στο Σιδηρόκαστρο και στη Νιγρίτα.