- Ενημερωτική ημερίδα πραγματοποιήθηκε με ομιλητές μέλη του προεδρείου της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας
Η Αυτοξιολόγηση σχολικής μονάδας- Aξιολόγηση εκπαιδευτικών θέσεις της ΔΟΕ και δράσεις που πραγματοποιήθηκαν ή είναι σε εξέλιξη και προτάσεις για την ανάληψη νέων δράσεων αποτέλεσαν θέμα ημερίδας που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014 στο Πειραματικό Σχολείο Κ. Καραμανλής.
Κεντρικοί ομιλητές στην ημερίδα ήταν ο πρόεδρος της ΔΟΕ Χαράλαμπος Κόκκινος, ο ειδικός γραμματέας Σταύρος Πετράκης και το μέλος του Δ.Σ. Θεοδώρα Δριμάλα.
Tην εκδήλωση χαιρέτισε ο πρόεδρος του συλλόγου Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Νομού Σερρών Κώστας Στρίκας. Από το βήμα της ημερίδας ανέφερε ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων είναι ένα από τα σημαντικότερα θέματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα.
Ο πρόεδρος της ΔΟΕ Χαράλαμπος Κόκκινος κατά την διάρκεια τοποθέτησης του τόνισε:
«Η υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης, η επιστημονική και οικονομική υποβάθμιση που βιώνει ο Έλληνας εκπαιδευτικός, τα ελάχιστα χρήματα που διαθέτονται για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων, τα ζητήματα που έχουν να κάνει με την προωθούμενη αυτοξιολόγηση- διωκτικού χαρακτήρα αυτοξιολόγηση μας βρίσκουν αντίθετους. Για αυτό τον λόγο δημιουργούμε κοινωνικές συμμαχίες, σφυρηλατούμε την ενότητα μας και αγωνιζόμαστε για ένα καλύτερο αύριο γιατί πιστεύουμε ότι ο Έλληνας εκπαιδευτικός και η Ελληνική κοινωνία αξίζει περισσότερα». και συμπλήρωσε:
«Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχουν πραγματοποιήσει δεκάδες επιστημονικά και συνδικαλιστικά συνέδρια. Οι αποφάσεις αυτών των συνεδρίων λένε ναι στην αξιολόγηση. Η αξιολόγηση όμως δεν πρέπει να έχει διωκτικό χαρακτήρα άλλα να βελτιώνει το εκπαιδευτικό έργο και στηρίζει την εκπαιδευτική διαδικασία. Να λαμβάνει υπόψην τις ειδικές και γεωγραφικές συνθήκες που επικρατούν στις σχολικές μονάδες».
Ο πρόεδρος της ΔΟΕ κατέληξε λέγοντας τα εξής:
«Αυτό που γίνεται σήμερα και χωρίς διάλογο αποκλείει μεγάλο ποσοστό συναδέλφων να πάρει τον βαθμό άλφα , κατηγοριοποιεί τους συναδέλφους και αυτό είναι άδικο.
Σε αυτές τις λογικές του παραλόγου και της κατηγοριοποίησης των εκπαιδευτικών εμείς απαντάμε με ένα όχι ζητώντας από την πολιτεία ουσιαστικό διάλογο, να κάνει δεκτές τις θέσεις και τις προτάσεις μας τις οποίες φραστικά η ηγεσία του Υπουργείου κάθε φορά κάνει δεκτές άλλα στην πράξη κάνει το αντίθετο»
Συρρικνώνουν την παιδεία
Ο ειδικός γραμματέας της ΔΟΕ Σταύρος Πετράκης νωρίτερα μιλώντας στα τοπικά ΜΜΕ δήλωσε ότι η ομοσπονδία αντιτίθεται στο νομοθέτημα της κυβέρνησης για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
«Θεωρούμε ότι δεν έχει στόχο την βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, άλλα είναι ένα δημοσιονομικό μέτρο το οποίο έρχεται να συρρικνώσει την παιδεία καθώς συνδέεται με το μισθολόγιο και τις ήδη πενιχρές αποδοχές των εκπαιδευτικών».
Τέλος τοποθετήθηκε στα τοπικά ΜΜΕ και το μέλος του Δ.Σ της ΔΟΕ Θεοδώρα Δριμάλα που είναι εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ:
«Θεωρούμε ότι οι εξελίξεις στην παιδεία είναι ανάλογες με τις γενικότερες εξελίξεις. Έχουμε μία κυβέρνηση η οποία τσακίζει τα δικαιώματα των εργαζομένων, καταδικάζει τα παιδιά μας να ζούν χωρίς ρεύμα και αξιοπρεπείς όρους διαβίωσης. Θέλουν το νέο σχολείο να δίνει δεξιότητες στα παιδιά αντί για μόρφωση και να τα προετοιμάζει να βγούν πρόωρα στην αγορά εργασίας μέσω της μαθητείας με 200 Ευρώ το μήνα μισθό»
Δ.Ν.