Κόντρα Μωυσιάδη – Αγγελίδη για την απομάκρυνση των λεωφορείων από το κέντρο
Την απόφαση να συνεχίσουν να διασχίζουν την πόλη τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ έλαβε ο αντιπεριφερειάρχης Γιάννης Μωυσιάδης, κόντρα στη γνωμοδοτική πρόταση του Δήμου Σερρών για την απομάκρυνση των δρομολογίων από το κέντρο.
Δυσαρεστημένος από την εξέλιξη, καθώς θα παραμείνει επιβαρυμένο το κέντρο, ο δήμαρχος Σερρών Πέτρος Αγγελίδης δήλωσε στο «ΣΘ» πως «ο λαϊκισμός καλά κρατεί σ’ αυτόν τον τόπο».
Υπενθυμίζεται πως το δημοτικό συμβούλιο ομόφωνα είχε λάβει την απόφαση (με γνωμοδοτικό χαρακτήρα) για περιαστική-περιμετρική κυκλοφορία των λεωφορείων, σύμφωνα με μελέτη, ωστόσο η εφαρμογή ή μη είναι αρμοδιότητα του αντιπεριφερειάρχη, ο οποίος αμφισβητεί τη μελέτη, καθώς δεν την έχει λάβει, όπως είπε, στα χέρια του.
«Να μου στείλει ο Δήμος τη μελέτη»
«Η απόφαση ελήφθη με δεδομένο τι θέλει η κοινωνία. Όλοι οι φορείς έχουν την ίδια θέση να μην επέλθει καμία αλλαγή» ξεκαθάρισε ο κ. Μωυσιάδης και πρόσθεσε με νόημα: «Για να ακολουθήσεις μια μελέτη, πρέπει να την έχεις δει πρώτα… Να μου στείλει, λοιπόν, ο Δήμος Σερρών τη μελέτη, να τη δω. Γιατί, εγώ αμφισβητώ τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης…».
«Ο καθένας θα αναλάβει τις ευθύνες του»
Από την πλευρά του, ο κ. Αγγελίδης διευκρίνισε τα εξής: «ο κόσμος νομίζει ότι είναι στο χέρι του δημάρχου η απομάκρυνση των αυτοκινήτων από το κέντρο, αλλά δεν είναι. Είναι στο χέρι του αντιπεριφερειάρχη. Ο καθένας, λοιπόν, αναλαμβάνει τις ευθύνες του. Μας είχαν κατηγορήσει πως δήθεν για ψηφοθηρικούς λόγους είχαμε προτείνει να ξεκινήσει η εφαρμογή από την ανατολική είσοδο (σημ.: δρομολόγια από τους δήμους Εμμ. Παπά και Ν. Ζίχνης) και για να αποδείξουμε πως δεν υπάρχει τέτοιο θέμα, αντιπροτείναμε να ξεκινήσει από δυτικά, ή ταυτόχρονα και από τις δυο εισόδους. Την ίδια ώρα, το “επιχείρημα” για τον “καημένο τον πολίτη” έπεσε στο κενό, όταν προτείναμε να ισχύσει ενιαίο εισιτήριο για τη μετακίνηση των πολιτών προς το κέντρο με τα αστικά, επιχορηγώντας τις γραμμές με 50.000 ευρώ ετησίως».
Ο δήμαρχος Σερρών υποστηρίζει πως η εφαρμογή μιας τέτοιας μελέτης θα αναβάθμιζε το κέντρο της πόλης, καθώς όπως είπε «θα είχαμε λιγότερο καυσαέριο και κίνηση και καλύτερη ποιότητα ζωής».
Όσο για τα επιχειρήματα του ΚΤΕΛ και της αγοράς περί επικείμενης «καταστροφής», ο κ. Αγγελίδης τόνισε πως «οι πολίτες θα είχαν κέρδος γιατί θα έφταναν πιο γρήγορα στο κέντρο, οι συγκοινωνίες θα επιδοτούνταν από το Δήμο και δεν είχαν ζημία και η αγορά δεν θα είχε τίποτα να φοβηθεί, γιατί ο κόσμος θα συνέχιζε να κυκλοφορεί μέσα στην πόλη…».
«Μόνοι εναντίον όλων»
Απογοητευμένος από την εξέλιξη και ο αντιδήμαρχος Έργων κ. Ηλίας Γκότσης ανέφερε σχετικά πως «ήμασταν μόνοι εναντίον όλων… Μόνο εμείς θέλαμε εκτός κέντρου τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ, αλλά πιστεύουμε ότι το μέλλον θα μας δικαιώσει. Και το ποιος έχει δίκιο, θα φανεί στο… χειροκρότημα».
Η θέση του Εμπορικού Συλλόγου
Για το θέμα, ο Εμπορικός Σύλλογος Σερρών έλαβε την εξής απόφαση:
«Μετά από έρευνα που πραγματοποίησαν τα μέλη του ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου N. Σερρών στα καταστήματα της πόλης αφουγκραζόμενοι την άποψη των εμπόρων – μελών του Συλλόγου, η Διοίκηση ομόφωνα αποφάσισε ότι η πρόταση του Δήμου Σερρών για την εκτροπή των δρομολογίων του ΚΤΕΛ περιφερειακά της πόλης τους βρίσκει απόλυτα αντίθετους.
Η κατάργηση των δρομολογίων μέσα από την πόλη θα οδηγήσει στην προβληματική πρόσβαση του καταναλωτικού κοινού που προέρχονται από τις γύρω περιοχές με συνέπεια την περαιτέρω μείωση της αγοραστικής κίνησης.
Να σημειωθεί ότι πολλά από τα καταστήματα επέλεξαν να ανοίξουν σε συγκεκριμένες θέσεις όπου υπήρχαν στάσεις του ΚΤΕΛ με σκοπό να επωφεληθούν της διέλευσης του περιφερειακού καταναλωτικού κοινού».