«Τα μεγάλα έργα δεν υπηρετούν τοπικούς πολιτικαντισμούς»
- Υποστήριξε ότι σιδηροδρομική Εγνατία δεν θα αλλάξει, ακόμη και αν αλλάξει η κυβέρνηση.
«Οι πρωτεύοντες συγκοινωνιακοί άξονες δεν σχεδιάζονται με κύριο μέλημα να περάσουν μέσα από πόλεις κάνοντας ζικ- ζάκ, αλλά με επιλογή της ομαλότερης και συντομότερης δυνατής χάραξης” δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης Σερρών Γιάννης Μωυσιάδης σχολιάζοντας τη χάραξη της σιδηροδρομικής Εγνατίας για τη οποία πιστεύει ακράδαντα ότι δεν πρόκειται να αλλάξει, ακόμη και αν αλλάξει η κυβέρνηση. Αν τυχόν κατασκευαζόταν «νέα γραμμή», που θα ακολουθούσε την πορεία της σήμερα υφιστάμενης, δεν θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί πρωτεύων συγκοινωνιακός άξονας (σιδηροδρομική Εγνατία), αλλά θα ήταν απλή βελτίωση – αναβάθμιση της με την προ εκατονταετίας επικρατούσα λογική χάραξης.
«Aν ίσχυε η λογική να περνά από κάθε πόλη τότε θα έπρεπε και η οδική Εγνατία Οδός ξεκινώντας από την Ηγουμενίτσα, να περνά μέσα από τα Γιάννινα, την Κοζάνη, την Καστοριά, την Φλώρινα κ.λ.π.. Τέτοια λογική δεν υπάρχει στην εκτέλεση των έργων. Τα αστικά κέντρα συνδέονται με τους κύριους άξονες μέσω καθέτων αξόνων. Η πόλη των Σερρών, έχει ένα ολοκληρωμένο κάθετο άξονα προς Δυσμάς που συνδέεται με την Εγνατία οδό στην Θες/νίκη και έχει δεύτερο προγραμματισμένο κάθετο άξονα προς Ανατολάς με προορισμό την Καβάλα. Θα είναι η μοναδική πόλη στη Βόρεια Ελλάδα που θα έχει δυο κάθετους άξονες». Με την ίδια λογική η πόλη μας θα συνδεθεί με την «σιδηροδρομική Εγνατία» με κάθετο άξονα. Θα έχουμε δηλαδή προαστικό Σιδηρόδρομο υπερβολικά αναβαθμισμένο σε σχέση με αυτόν που έχουμε σήμερα. Αυτό σημαίνει ότι η διαδρομή Θεσσαλονίκη- Σέρρες θα είναι το πολύ μία ώρα. Αυτό θα γίνει με την βελτίωση της σιδηροδρομικής γραμμής, όσον αφορά την χάραξη της, με διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση. Η Σιδηροδρομική Εγνατία, έτσι όπως έχει σχεδιαστεί, μετά την Αλεξανδρούπολη συνεχίζει προς Βορρά περνώντας από τον Πύργο και την Βάρνα (λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας) για να καταλήξει στο Ruse (λιμάνι της Βουλγαρίας στο Δούναβη). Κατ’ αυτό τον τρόπο συνιστά εναλλακτική λύση για την διακίνηση εμπορευμάτων μεταξύ Μεσογείου και Μαύρης Θάλασσας έναντι των Δαρδανελίων. Όταν τέλος ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι η Βουλγαρία θα εξυπηρετείται από την σιδηροδρομική Εγνατία παρατήρησα ότι η ανατολική Βουλγαρία σαφώς θα εξυπηρετείται αλλά όχι η δυτική Βουλγαρία και η Σόφια, λόγω της μεγάλης απόστασης από την Βάρνα, οι οποίες θα εξυπηρετηθούν αντίθετα αν αναβαθμισθεί η γραμμή Σόφια-Προμαχώνας–Θεσσαλονίκη. Ο κ. Σπίρτζης συμφωνώντας επ΄ αυτού δήλωσε ότι θα ενταχθεί στον σχεδιασμό, δεσμευόμενος ταυτόχρονα ότι ειδικά για τις Σέρρες έως το 2022 θα έχουμε τον προαστικό σιδηρόδρομο.
Δ.Ν.