Θανάσιμο κτύπημα για την χειμάζουσα οικονομία η δημιουργία τους
- Στα 48 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο η εκτιμωμένη εκροή χρημάτων από το Νομό Σερρών αν λειτουργήσουν οι προτεινόμενοι σταθμοί
Η δημιουργία άλλων Διοδίων θα βλάψει την τοπική οικονομία και θα επιδεινώσει ακόμη περισσότερο τους οικονομικούς δείκτες( απασχόληση, ανεργία, διαθέσιμο εισόδημα) του Νομού Σερρών. Ως εκ τούτου αυτό επιβάλλεται η κυβέρνηση και η Εγνατία Οδός να αναθεωρήσουν τον σχεδιασμό τους και να ματαιώσουν την δημιουργία και άλλων σταθμών Διοδίων στο Νομό Σερρών Αυτό τονίστηκε το μεσημέρι του περασμένου Σάββατου στη σύσκεψη που διοργάνωσε το Επιμελητήριο Σερρών και φιλοξενήθηκε στην αίθουσα «Ερμής» του Επιμελητηριακού μεγάρου. Στη σύσκεψη ο πρόεδρος του ΕΒΕΣ Χρήστος Μέγκλας παρουσίασε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία ο Νομός Σερρών εφόσον λειτουργήσουν οι προτεινόμενοι σταθμοί Διοδίων θα επιβαρύνεται κάθε χρόνο με κόστος 13 εκατομμύρια ευρώ( εισπράξεις από τα τέλη) ενώ αποτιμήθηκε ότι η εκτιμωμένη εκροή χρήματος από το νομό Σερρών θα ανέλθει στα 48 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο( τέλη Διοδίων,απολύσεις εργαζομένων που μετακινούνται από και προς θεσσαλονίκη, αύξηση κόστους εμπορευμάτων, χαμένες πωλήσεις κτ.λ.) Πρότεινε να μην γίνουν άλλα διόδια στο Νομό Σερρών, να εξαιρεθούν οι πολίτες και οι επιχειρήσεις από την καταβολή τέλους διοδίων στο Νομό Σερρών,και να αποδοθούν τα έσοδα από τη διέλευση των ξένων οχημάτων από τα υπάρχοντα διόδια σαν τέλη διέλευση στο Νομό Σερρών, αφού αφαιρεθεί το κόστος κατασκευής και συντήρησης.
« Ταφόπλακα τα διόδια για την Περιφέρεια μας»
Στη σύσκεψη παραβρέθηκε και τοποθετήθηκε ο περιφερειάρχης Κ. Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας ο οποίος υποστήριξε το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών για τα διόδια είναι η ταφόπλακα για την Κ. Μακεδονία, αφού η τελευταία είναι πρώτη στις εξαγωγές αγροτικών προϊοντών, εκτελεί το 70% της μεταφορικής δραστηριότητας της χώρας και είναι η πρώτη περιφέρεια εδώ και τρία χρόνια σε αφίξεις τουριστών αλλά και η πρώτη που έχει πληγεί από την οικονομική κρίση. «Δεν μπορούμε να δεχθούμε νέα διόδια τα οποία θα αυξήσουν τα κόστη, θα δημιουργήσουν προβλήματα στις επιχειρήσεις αλλά και θα πλήξουν τις οικογένειες που ζούν στην Κ. Μακεδονία.Ζητούμε μία δέσμη μέτρων ώστε κυβέρνηση και Εγνατία να αλλάξει το σκεπτικό της για τη δημιουργία τόσων πολλών διοδίων».
«Πρέπει να κινητοποιηθούμε»
Ο Βουλευτής Σερρών Αναστάσιος Μεγαλομύστακας τάχθηκε υπέρ της μαζικής κινητοποίησης ώστε να αποτραπεί έστω και την ύστατη στιγμή η δημιουργία Διοδίων. «Δυστυχώς η κυβέρνηση καθυστερεί την κατασκευή Διοδίων πλασσάρροντας το κοινωνικό κράτος και από την άλλη αυξάνει τον αριθμό των σταθμών από 18 σε 38.Αυτό που ενοχλεί είναι ότι δεν υπάρχουν παράπλευροι δρόμοι για να επιλέξει ο πολίτης, ούτε υπάρχει ανταποδοτικότητα.».
«Αντιδράσαμε έγκαιρα»
Ο δήμαρχος Εμ. Παππά Δημήτρης Νότας υποστήριξε σθεναρά ότι οι δήμαρχοι του Νομού επέδειξαν αντανακλαστικά για το θέμα και είναι άδικο να τους προσάπτεται αδράνεια.«Γνωστοποιήσαμε τις θέσεις μας πριν ένα χρόνο σε σύσκεψη λέγοντας ότι δεν χρειάζεται να δημιουργηθούν άλλα διόδια πέρα από αυτά που έγιναν στον Προμαχώνα, τα οποία στην ουσία απευθύνονται στους ξένους που έρχονται στην πατρίδα μας. Προτείναμε μάλιστα αναλογικά διόδια ορίζοντας το τίμημα κατά 0,03 λεπτά το χιλιόμετρο και αυτό γιατί καμία υπηρεσία δεν μπορεί να προσφέρεται για πάντα αν δεν υπάρχει ανταποδοτικότητα. Σε διαφορετική περίπτωση μοιραίο θα είναι η κατάρρευση των υποδομών και αυτό πιστεύω ότι δεν θα το ήθελε κανείς». Τέλος ο Δ. Νότας ανέφερε ότι οι δήμαρχοι του Νομού δεν έλαβαν απάντηση από το αρμόδιο υπουργείο αν και πέρασε από ένας χρόνος από την παρέμβαση τους.
«Είναι παράνομο»
Ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Αλκης Απιδόπουλος χαιρέτισε τη σύσκεψη που διοργάνωσε το Επιμελητήριο Σερρών. Χαρακτήρισε παράνομο και παράτυπο να υπάρχει σταθμός διοδίων στο Στρυμονικό καθώς όπως είπε δεν πρόκειται για Εγνατία Οδό και σημείωσε ότι πρέπει να αποτραπεί το σχέδιο της κυβέρνησης.
«Πιστεύω να καταλάβουν το δίκαιο»
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χρ. Μέγκλας μετά το πέρας της σύσκεψης προέβη στη ακόλουθη δήλωση: «Η σύσκεψη έπρεπε να γίνει. Είχε επιτυχία αφού ανταποκρίθηκαν οι περισσότεροι φορείς. Ανταλλάχθηκαν απόψεις και καταλήξαμε ότι δεν πρέπει να γίνουν άλλα διόδια, γιατί είμαστε ο Νομός με το χαμηλότερο ΑΕΠ,και δεν μπορεί να επιβαρυνθεί η περιφερειακή μας ενότητα με ποσά πολύ υψηλά εφ όρου ζωής. Εμείς θέλουμε να γίνουν επενδύσεις στο Νομό, να λαμβάνουμε το αντίτιμο από όλα τα έργα που γίνονται ώστε να επενδύεται και να παράγονται θέσεις εργασίας. Πιστεύω οι πολιτικοί να καταλάβουν το δίκαιο αίτημα μας. Δεν πρέπει να λαμβάνονται ευκαιριακές αποφάσεις με σκοπό την είσπραξη χρημάτων τα οποία θα αποδοθούν σε αυτούς που μας δανείζουν».
Δ.Ν.
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των κειμένων και των φωτογραφιών με οποιοδήποτε μέσο ή τρόπο, χωρίς τη γραπτή άδεια του δημιουργού (Νόμος 2121/1993 και Διεθνής Σύμβαση της Βέρνης-Παρισίου Ν.100/1975 ΦΕΚ Α 162/1-8-1975),Επιτρέπεται η κοινοποίηση του link σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.