Που ακριβώς θα γίνει η ζεύξη στις δυο επαρχίες
- Δύσκολο έργο θα γίνει σε φάσεις, δηλώνει ο εκπρόσωπος της εταιρείας ΤΕΚΑΛ Θέμης Αγραφιώτης
Του Δημητρίου Γ. Νάτσιου
Η κατασκευή της γέφυρας κάτω ρού του ποταμού Στρυμόνα, που υπογράφτηκε την προηγούμενη εβδομάδα στο Διοικητήριο αποτελεί μεγάλη είδηση, σπουδαίο γεγονός για το μεγάλο σε έκταση νομό Σερρών.
Προς ενημέρωση του αναγνωστικού μας κοινού θελήσαμε να αντλήσουμε περισσότερες πληροφορίες για το έργο, η ολοκλήρωση του οποίου θα δώσει άλλες δυνατότητες, θα σπάσει το φράγμα της απομόνωσης για δυο κόσμους, θα ενώσει δυο επαρχίες( της Βισαλτίας και της Φυλλίδας), θα συντομεύσει την επικοινωνία της περιοχής της Μαυροθάλασσας με την πόλη των Σερρών αφού η πρόσβαση σε αυτήν θα μπορεί πλέον να γίνει και μέσω του δρόμου Σερρών- Μεσοράχης- Αμφίπολης
Που ακριβώς θα κατασκευαστεί η γέφυρα
Η γέφυρα θα κατασκευαστεί από την πλευρά της Βισαλτίας στο ύψος των Ιβήρων και προς την πλευρά της Μαυροθάλασσας και θα καταλήγει στην πλευρά της επαρχίας Φυλλίδας (Δήμος Νέας Ζίχνης) μεταξύ των οικισμών Θολού και Δραβήσκου, κοντά στο λεγόμενο μαύρο Κανάλι.
Στα τεχνικά στοιχεία του έργου αναφέρονται τα εξής:
Προβλέπεται φορέας επτά ανοιγμάτων, υποστηριζόμενος από δύο ακρόβαθρα και έξι μεσόβαθρα, διατεταγμένα κατά την ορθή διεύθυνση, συνολικού πλάτους κατά την ορθή διεύθυνση 13.50m. Το συνολικό μήκος της γέφυρας ισούται 278.30m ως τεχνικό (συμπεριλαμβανομένων και των πτερυγίων ακροβάθρων). Οι οδικές προσβάσεις που θα κατασκευαστούν έχουν μήκος από το Δήμο Ν. Ζίχνης 298.00m και από τον Δήμο Βισαλτίας 436.00m.
Για όλο το μήκος γεφύρωσης και αντιστηρίξεων οι Ο.Μ.Ο.Ε. για τη διατομή γ2 (ενιαίου καταστρώματος) καθορίζουν τεχνικό συνολικού εύρους 13.50 m (με τοίχο αντιστήριξης ή γέφυρα με πεζοδρόμιο). Το συνολικό πλάτος επί του τεχνικού προκύπτει ως:
- Δύο λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3.50m
- Δύο λωρίδες σήμανσης λωρίδας εκτάκτου ανάγκης (Λ.Ε.Α.) πλάτους 0.25m
- Δύο πλάτη ελεύθερου περιθωρίου λωρίδας εκτάκτου ανάγκης (Λ.Ε.Α.) 1.00m μέχρι το πεζοδρόμιο
- Δύο πεζοδρόμια πλάτους 2.00m
Προβλέπονται δύο ασφαλτικές στρώσεις, μία ισοπεδωτική των 5cm, επί σκυροδέματος κλίσεων ελάχιστου πάχους 5cm, και μία αντιολισθηρή των 4cm
“Δύσκολο έργο, θα γίνει σε φάσεις”
Από την πλευρά της εταιρείας (ΤΕΚΑΛ) ο Ντέμης Αγραφιώτης ανέφερε στη συνέντευξη ότι η κατασκευή της γέφυρας είναι ένα πολύ δύσκολο έργο καθώς θα γίνει σε ένα ποτάμι που έχει συνέχεια νερό.
Το έργο θα γίνει υποχρεωτικά σε φάσεις. Είμαστε στο σχεδιασμό πως θα γίνουν αυτές οι φάσεις. Το αμέσως επόμενο διάστημα θα ξεκινήσουμε την κινητοποίηση μας. Θα στήσουμε το εργοτάξιο μας και θα αρχίσουμε τις πρόδρομες εργασίες για να έρθουν τα πρώτα μηχανήματα και θα δούν όλοι ότι το έργο να ξεκινά.
Θα ξεκινήσουμε με τους πασσάλους, έχει μία βαθιά θεμελίωση, 40 μέτρα πασσάλους στο ποτάμι. Αυτή θα είναι η πρώτη φάση της θεμελίωσης. Πρέπει να κάνουμε έναν σχεδιασμό, έχει δοκάρια 35,5 μέτρα τα οποία πρέπει να κατασκευαστούν και μεταφερθούν σε ένα χώρο έξω και στη συνέχεια να τοποθετηθούν πάνω στη γέφυρα.
Είναι ένα δύσκολο εγχείρημα αυτό μέσα στο ποτάμι, θα τα σχεδιάσουμε όμως όλα, θα τα οργανώσουμε και πιστεύουμε ότι το έργο θα το τελειώσουμε πριν από τους 30 μήνες.
Το Φθινόπωρο ραντεβού εκεί, ελάτε και εσείς να δείτε την αρχή του έργου. Θα έχουμε καθαρίσει την κοίτη και ευελπιστούμε ότι θα έχουν έρθει τα πρώτα μηχανήματα να εκτελέσουμε τους πασσάλους.
Υπάρχει χώρος 600 στρεμμάτων δεσμευμένος από τη περιφέρεια, εκεί θα στηθεί το εργοτάξιο, δεν θα χρησιμοποιήσουμε όλο το χώρο αλλά ένα τμήμα του. Θα σχεδιάσουμε το χώρο και σε συνεργασία με την Υπηρεσία θα στήσουμε τις εγκαταστάσεις μας.
Ο Ντέμης Αγραφιώτης γνωστοποίησε ότι θα γίνουν κάποια έργα προστασίας, προβλέπεται και η εκτροπή της βαθιάς ροής του Στρυμόνα, στην ευρεία κοίτη του ώστε να γίνει σε φάσεις η γέφυρα. Έχει μεγάλα έργα προστασίας το έργο, ένα πολύ σοβαρό χωματουργικό, πέρα από τη γέφυρα, το οποίο θέλει το σχεδιασμό και την οργάνωση του. Και τούτο γιατί είναι μέσα στο ποτάμι και πρέπει να προλάβουμε τον χειμώνα για να μπορέσουμε του χρόνου το καλοκαίρι να προχωρήσουμε με πιο γοργούς ρυθμούς.
Δύο αποκλεισμένοι κόσμοι θα έλθουν σε επαφή
Είχαμε γράψει και άλλες φορές για το παράδοξο να μην υπάρχει γεφύρωση στο Στρυμόνα από το ύψος της Πεπονιάς και μέχρι την γέφυρα της Αμφίπολης. Δύο επαρχίες που είχαν οπτική επαφή – έβλεπαν τόσο κοντά τα βράδια τα φώτα των απέναντι χωριών – ήταν καταδικασμένες σε αδυναμία επικοινωνίας. Αγρότες δεν μπορούσαν να αξιοποιήσουν τα εργοστάσια μεταποίησης που ήταν στην απέναντι πλευρά (εκκοκκιστήρια, τοματουργεία), οι οικονομικές δοσοληψίες λιγοστές, οι κοινωνικές επαφές και οι παρεπόμενες κοινωνικές εκδηλώσεις (γάμοι, συμπεθεριάσματα, γιορτές) περιορισμένες.
Ήταν δύσκολη η κατασκευή αυτής της γέφυρας στο βαλτώδες υπόβαθρο της περιοχής λένε οι τεχνικοί, αλλά την σημερινή εποχή που γίνονται τεχνικά θαύματα δεν στέκει μια τέτοια δικαιολογία. Μάλλον σαν ένα δείγμα κακοδαιμονίας και στασιμότητας, που χαρακτηρίζουν σε πολλά πράγματα στο νομό μας, πρέπει να το δούμε. Άργησε, λοιπόν, να γίνει αυτό το έργο αλλά «κάλλιο αργά παρά ποτέ», που λέει η θυμόσοφη, λαϊκή παροιμία. Ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο παίρνει σάρκα και οστά και αξίζει ο δίκαιος έπαινος σε όσους συνέβαλαν στην υλοποίησή του.
Είναι ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε τα επόμενα χρόνια την οικονομική και κοινωνική επίπτωση αυτής της ζεύξης στις «απέναντι» κοινωνίες και, γενικότερα, στο νομό μας.