Στο μέτρο της «κινητικότητας» οδεύουν οι οδηγοί των Νοσοκομείων, καθώς το υπουργείο Υγείας προσανατολίζεται στην ενίσχυση του ρόλου του ΕΚΑΒ για να λειτουργήσει αποδοτικότερα η υπηρεσία.
«Μάλλον πρόκειται για πιλοτική εφαρμογή, δεν είναι κάτι σίγουρο ακόμη» τόνισε ο πρόεδρος των εργαζομένων στο ΕΚΑΒ Σερρών κ. Δημήτρης Ταγίκας σημειώνοντας πως «θα ενταχθούν, όπως φαίνεται, στο ΕΚΑΒ οι οδηγοί μόνο των Νοσοκομείων, μιας και για τους οδηγούς των Κέντρων Υγείας έχει προβλεφθεί μέχρι το 2016 να παραμείνουν στη θέση τους».
«Καμία επίσημη ενημέρωση»
Μέχρι στιγμής οι οδηγοί του Νοσοκομείου Σερρών δεν έχουν λάβει στα χέρια τους το… «ραβασάκι» του υπουργείου, ωστόσο σε άλλες περιοχές της χώρας (όπως η 6η ΥΠε στη Δυτική Ελλάδα) έχει ξεκινήσει η «κινητικότητα» και σε άλλες (όπως η «δική» μας 4η ΥΠε) έχει ζητηθεί η καταγραφή προσωπικού (Κομοτηνή).
«Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση» ανέφερε ο πρόεδρος των εργαζομένων στο Νοσοκομείο Σερρών κ. Γιάννης Αγοραστός και πρόσθεσε πως το θέμα απασχόλησε την τελευταία συνεδρίαση του Δ.Σ. του σωματείου, καθώς πολλά φημολογούνται το τελευταίο διάστημα.
«Αυτό που ακούγεται είναι ότι οι οδηγοί του Νοσοκομείου θα ενταχθούν στο ΕΚΑΒ και η θέση μας είναι αρνητική απέναντι στη διαθεσιμότητα, θετική όσον αφορά την κινητικότητα, αλλά υπό όρους» επεσήμανε, εξηγώντας πως «το θέμα είναι από την κινητικότητα να μην θιγεί ο πολίτης και οι υπηρεσίες που απολαμβάνει από τη λειτουργία των οδηγών».
Όσο για τους οδηγούς στα Νοσοκομεία, είναι αυτοί που φροντίζουν για τη μεταφορά των νεφροπαθών, τα εξιτήρια, τη μεταφορά των μονάδων αίματος στο ΚΤΕΛ, τη μεταφορά επικίνδυνων ιατρικών αποβλήτων, την μεταφορά φαρμάκων και εργαστηριακών δειγμάτων, τη μεταφορά φαγητού κλπ.
Στο Νοσοκομείο Σερρών 12 είναι οι εργαζόμενοι με την ειδικότητα του Οδηγού Τεχνικής Υπηρεσίας, ωστόσο οι έξι ουσιαστικά είναι αυτοί που θα μετακινηθούν, αν εφαρμοστεί η κινητικότητα, καθώς οι υπόλοιποι οδεύουν προς συνταξιοδότηση ή αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας.
Ανησυχία
Το ζήτημα, πάντως, που τίθεται από σωματεία εργαζομένων και άλλων περιοχών είναι το αν οι οδηγοί των Νοσοκομείων μπορούν να απορροφηθούν από το ΕΚΑΒ, όταν οι πρώτοι είναι τεχνικό προσωπικό και οι δεύτεροι διασώστες. Υπάρχει, δηλαδή, ένα θέμα σχετικά με την εκπαίδευση των οδηγών και σε ποιο βαθμό μπορούν να ανταποκριθούν στις «προδιαγραφές» των εργαζομένων στο ΕΚΑΒ, γι’ αυτό και κάποιοι μεταφράζουν την «κινητικότητα» ως «διαθεσιμότητα».
Β.Α.