Ο διευθύνων σύμβουλος Β. Κοτέογλου μιλά στο «Σ.Θ.»
- Έχει να δώσει πολύ περισσότερα στην πόλη, που πρέπει να το γνωρίσει, να το αγκαλιάσει και να το στηρίζει
Του Δημητρίου Γ. Νάτσιου
Με ευθύτητα και προσγειωμένα ο διευθύνων σύμβουλος του Αυτοκινητοδρομίου Σερρών Βασίλης Κοτέογλου απαντά στα ερωτήματα που του έθεσε το «Σ.Θ.». Ένα χρόνο μετά την ανάληψη των καθηκόντων που του ανέθεσε η δήμαρχος Σερρών Βαρβάρα Μητλιάγκα, προχωρά σ’ έναν απολογισμό δράσεων και παρεμβάσεων, προαναγγέλλοντας ταυτόχρονα ότι θα ακολουθήσει αναλυτική ανακοίνωση των όσων έγιναν μέσα στο 2024 στο Αυτοκινητοδρόμιο.
Απόφοιτος του Οικονομικού τμήματος του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου και ζυμωμένος με τον μηχανοκίνητο Αθλητισμό ο Βασίλης Κοτέογλου, έχει να επιδείξει μία 15ετή αγωνιστική και επαγγελματική πορεία με διακρίσεις και πλούσιες εμπειρίες.
Απαντά σε ακανθώδη ζητήματα όπως η σχέση του Αυτοκινητοδρομίου με τη ΛΑΜΣ και θεωρεί πολύ θετική τη στήριξη που παρέχει στη νέα διοίκηση η δημοτική αρχή. Πιστεύει ότι οι νέοι πρέπει να αγαπήσουν το Αυτοκινητοδρόμιο, ώστε να δημιουργηθεί ένα φυτώριο νέων ανθρώπων που είτε θα ασχοληθούν αγωνιστικά με αυτό, είτε εθελοντικά. Βέβαια όλη η πόλη πρέπει να συνειδητοποιήσει την μεγάλη αναπτυξιακή του σημασία και να το στηρίζει.
Με ποια κριτήρια αποφάσισες να δεχθείς την πρόταση που σου έγινε από τη δήμαρχο Σερρών Βαρβάρα Μητλιάγκα να αναλάβεις τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου στο Αυτοκινητοδρόμιο; Μόνο από την αγάπη σου για το χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού;
Θεωρούσα και θεωρώ ότι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένα μεγάλο και ιδιαίτερα αγαπημένο κομμάτι της ζωής μου. Οι Σέρρες, εδώ και 30 χρόνια περίπου, έχουν ένα στολίδι του μηχανοκίνητου αθλητισμού το οποίο πιστεύω ότι έπρεπε να το πάμε ένα βήμα παραπάνω. Γι’ αυτό αποφάσισα να δεχθώ αυτήν την πολύ τιμητική πρόταση που μου έγινε από τη δήμαρχο, με μία πολύ καλή ομάδα ατόμων, οι οποίοι μπορεί να μην είναι γνώστες του μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλά έχουν αγάπη και θέληση για να προσφέρουν. Αυτός είναι ο λόγος που αποφάσισα να ασχοληθώ με αυτό που ασχολούμαι καθημερινά, έτσι ώστε να αναβαθμίσουμε στον μέγιστο δυνατό βαθμό το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών. Αν συμβεί αυτό, θα αναβαθμιστεί και η πόλη μας, είτε στο κομμάτι των διοργανώσεων είτε στο κομμάτι της επισκεψιμότητας και κατ’επέκταση στον τομέα της οικονομίας.
Ένα χρόνο μετά την ανάληψη των καθηκόντων σου, πες μας σε τι κατάσταση βρήκες το Αυτοκινητοδρόμιο και τι έχει αλλάξει μέσα σε αυτόν τον χρόνο;
Το Αυτοκινητοδρόμιο σ’ ένα μεγάλο βαθμό προσπαθούμε οι συνεργάτες μου και εγώ να το αναβαθμίσουμε τόσο κατασκευαστικά όσο και στον τομέα της παροχής Υπηρεσιών, διότι αντιλαμβάνεστε ότι ο κόσμος που έρχεται είναι με υψηλό budget, είτε αφορά στη μοτοσυκλέτα είτε στο αυτοκίνητο. Η παροχή που θα πρέπει να του προσφέρουμε πρέπει να είναι άκρως επαγγελματική, έτσι ώστε να μην υστερεί το Αυτοκινητοδρόμιό μας συγκριτικά με άλλα Αυτοκινητοδρόμια της Ευρώπης.
Όσον αφορά στο κατασκευαστικό κομμάτι έχουν γίνει πολλές αναβαθμίσεις στον τομέα της ασφάλειας, έχουν δημιουργηθεί κάποια καινούργια Kerbs, έχει ασφαλτοστρωθεί η pitlane και η είσοδος του Αυτοκινητοδρομίου, έχουν δημιουργηθεί κάποιες αμμοπαγίδες – οι οποίες είναι πολύ σημαντικές, έχει δημιουργηθεί ένα χιλιόμετρο από φράκτες, έτσι ώστε να μην μπορεί να εισέρχεται κάποιο ζώο μέσα, διότι είχαμε τεράστιο πρόβλημα με αυτό. Σίγουρα για όλα αυτά θα υπάρξει πλήρης ενημέρωση η οποία θα γίνει στο τέλος της χρονιάς, έτσι ώστε να υπάρχει πλήρης και ακριβής εικόνα για το μέχρι τώρα έργο μας. Οι αναβαθμίσεις είναι παρά πολλές, είναι δεκάδες, όσο περίεργο κι αν ακούγεται αυτό. Έχουν γίνει παρά πολλά πράγματα.
Ποια σχέδιά σας πρόκειται να υλοποιηθούν; Υπάρχει κάποιος προγραμματισμός, υπάρχει σκέψη για συμμετοχή σε προγράμματα που θα αναβαθμίσουν το Αυτοκινητοδρόμιο ακόμη περισσότερο;
Αρχικά έχουμε προχωρήσει στη νομιμοποίηση κάποιων κτιρίων, ώστε να μπορεί το Αυτοκινητοδρόμιο να ενταχθεί σε προγράμματα. Ήδη έγινε μία προσπάθεια, μέσω του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, να ενταχθούμε σ’ ένα πρόγραμμα. Δυστυχώς το πανεπιστήμιο δεν μπόρεσε να συμπληρώσει τους συμμετέχοντες και δεν ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα.
Περιμένουμε σύντομα να ενταχθούμε σε πρόγραμμα φωτοβολταϊκών, διότι θα ανοίξει σχετικό πρόγραμμα που αφορά στους ΟΤΑ και θα καταθέσουμε τον φάκελο, ώστε να εξυπηρετούμαστε στο κομμάτι της ενέργειας.
Το Αυτοκινητοδρόμιο μάς προβάλλει, έχει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης και είναι ένας κράχτης για τον Νομό Σερρών. Οι σχέσεις του Αυτοκινητοδρομίου Σερρών με φορείς, σωματεία, ομοσπονδίες, ποιες είναι;
Ο διευθύνων σύμβουλος Βασίλης Κοτέογλου κατά τη διάρκεια της συνέντευξης που παραχώρησε στο “Σ.Θ” και το Δημοσιογράφο Δημήτρη Νάτσιο.
Το Αυτοκινητοδρόμιο θέλει και επιδιώκει να έχει καλές σχέσεις και συνεργασία με όλους όσους αγαπούν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και θέλουν να προσφέρουν ανιδιοτελώς σε αυτόν. Επιδιώκει συνεργασίες, με τον οποιοδήποτε φορέα, λέσχη, ομοσπονδία, που θέλει να προσφέρει για την εξέλιξη του. Σε διαφορετική περίπτωση το Αυτοκινητοδρόμιο θα χαράξει μία δική του πορεία, τουλάχιστον με τη σημερινή διοίκησή του, δείχνοντας τον δρόμο ότι έτσι πρέπει να κινηθούμε – αν θέλουμε να προσφέρουμε στον μηχανοκίνητο αθλητισμό κι αν επιθυμούμε να αφήσουμε ένα θετικό αποτύπωμα το οποίο θα είναι θετικό και για την οικονομία της πόλης μας και την εξωστρέφεια της.
Σε διαφορετική περίπτωση μπαίνουμε σε μονοπάτια που τα ζήσαμε τόσα χρόνια και για αυτό ο μηχανοκίνητος αθλητισμός παρήκμασε και σε ένα βαθμό απαξιώθηκε.
Η σχέση του Αυτοκινητοδρομίου με τη ΛΑΜΣ ποια είναι; Πληροφορούμαστε ότι το κλίμα είναι τεταμένο και ότι έχουν σταλεί και εξώδικα εκατέρωθεν ή από τη μία πλευρά;
Είναι μία μεγάλη συζήτηση αυτή και δεν ξέρω αν μπορεί να γίνει μέσα σε μία συνέντευξη. Θα σας απαντήσω, όμως, με ευθύτητα. Η ΛΑΜΣ είναι ένα ιστορικό σωματείο. Το γεγονός ότι εκφράζονται κάποιες απόψεις δε σημαίνει ότι εκφράζουν το σύνολό των μελών της. Εμείς, όπως σας είπα, κρατάμε το υγιές κομμάτι, αυτό που θέλει να πάει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό μπροστά. Αυτό δεν είναι μία προειδοποίηση, αλλά εκφράζει το πνεύμα της ομάδας που εργάζεται στο Αυτοκινητοδρόμιο. Αυτοί που θέλουν να εργασθούν ανιδιοτελώς για το Αυτοκινητοδρόμιο και να μη θεωρούν ότι έχουν χαθεί κάποια από τα κεκτημένα τους, είναι σύμμαχοι του. Αυτοί που θεωρούν ότι το Αυτοκινητοδρόμιο είναι ιδιοκτησία τους, μαγαζί τους ή θέλουν να το διαχειριστούν με παλιές λογικές και πρακτικές δεν μας αφορούν. Τους προσπερνάμε.
Το Αυτοκινητοδρόμιο υπάρχει στις Σέρρες από το 1998. Έχει εξαντλήσει τη δυναμική του για αυτά που μπορεί να προσφέρει; Μπορεί να είναι ένα ελιτίστικο σπορ, όμως με τις διοργανώσεις και την ανάπτυξή του μπορεί να προσφέρει πολλά. Σε τι ποσοστό απόδοσης έχει φθάσει, εκτιμάτε; Έχοντας εικόνα, λόγω εμπειρίας σου και εμπλοκής σου με το αντικείμενο, μπορείς να κάνεις μία πιο αντικειμενική εκτίμηση.
Θεωρώ ότι το Αυτοκινητοδρόμιο, χωρίς να σημαίνει ότι εγώ είμαι ο ειδικός – μακάρι μεταγενέστερα να έρθει κάποιος που να γνωρίζει καλύτερα από εμένα, έχει να δώσει πολλά στην πόλη. Δούλεψε καλά όλα αυτά τα χρόνια, αλλά προσπαθούμε να το δουλέψουμε πιο επαγγελματικά και αυτό κάνουμε. Να είμαστε συνεπείς και υπεύθυνοι σε αυτό που δίνουμε στον κάθε πελάτη, όταν έρχεται εδώ, να υπερβάλλουμε εαυτόν δηλαδή.
Καθημερινά υπάρχουν διάφορα events, διάφοροι πελάτες, οι οποίοι είναι ο καθένας τους ένας ξεχωριστός χαρακτήρας – οργανισμός και κάθε φορά απαιτεί κάτι διαφορετικό. Αυτές τις απαιτήσεις πρέπει να τις καλύψουμε. Όταν τις καλύψουμε στο έπακρο, τότε θα δούμε πού μπορούμε να φθάσουμε. Θεωρώ ότι έχει να δώσει πολλά ακόμα το Αυτοκινητοδρόμιο και να ανεβεί πολύ ψηλότερα. Είμαστε στην αρχή του, ο δρόμος είναι μακρύς.
Αν σε ρωτούσε κάποιος να το προσδιορίσεις ποσοτικά τι θα έλεγες; Έχει δώσει το Αυτοκινητοδρόμιο το 50% των δυνατοτήτων του, στο να φέρει κόσμο στις Σέρρες;
Θεωρώ πως όχι, όσο περίεργο και αν ακουστεί. Έχουν γίνει μεγάλες προσπάθειες βέβαια, δεν είμαστε εμείς οι σωτήρες του Αυτοκινητοδρομίου. Οι προσπάθειες που έγιναν στο παρελθόν έχουν φέρει πολύ κόσμο όπως με τα six days, όπως είναι τα παγκόσμια Enduro που διοργανώθηκαν εδώ. Σίγουρα όμως έχουμε μεγάλο χρονικό διάστημα αποχής, οπότε το Αυτοκινητοδρόμιο πρέπει να επανακάμψει και μάλιστα δυναμικά. Ήδη έχει γίνει μία προσπάθεια με ένα μεγαλύτερο πρωτάθλημα μοτοσυκλέτας από αυτό του Βαλκανικού που διοργανώνουμε, έτσι ώστε να προσελκύσουμε περισσότερο κόσμο που θα επισκεφθεί την πόλη μας.
Το κομμάτι στο οποίο πρέπει να επικεντρωθεί το Αυτοκινητοδρόμιο μεταγενέστερα, είναι το κομμάτι των θεατών, διότι οι διοργανώσεις τις οποίες αναλαμβάνουμε – λογικό είναι για τον όγκο του Αυτοκινητοδρομίου που έχουμε – έχουν επισκεψιμότητα, που βασίζεται στους συμμετέχοντες και όχι στους θεατές. Δεν είναι δηλαδή διοργανώσεις που έχουν τόσο μεγάλη προσέλκυση και προσέλευση κόσμου. Αν υπάρχει προσέλευση, είναι σε ορισμένα event με 1000-1500 άτομα. Αυτοί όμως είναι επισκέπτες της μίας ημέρας. Εμείς στα επόμενα χρόνια πρέπει να εργαστούμε ώστε αυτοί οι άνθρωποι θα μένουν και στην πόλη μας. Αυτό όμως προϋποθέτει ότι και οι ίδιοι οι Σερραίοι θα αντιληφθούν τη σπουδαιότητα του Αυτοκινητοδρομίου και θα προσπαθήσουν να το γνωρίσουν, γιατί πολλοί από τους συμπολίτες μας δεν ξέρουν τι συμβαίνει και πώς λειτουργεί το Αυτοκινητοδρόμιο μετά από τόσα χρόνια. Το λέω αυτό με λύπη.
Αυτό είναι μία σχέση αλληλεπίδρασης. Φταίει και ο πολίτης αλλά και το Αυτοκινητοδρόμιο που δεν έδειξε ότι βρίσκεται εδώ στις Σέρρες και πόσο σημαντικό είναι. Ένα στολίδι και πόλος έλξης, πρέπει όλοι να το διαφημίζουμε σε κάθε ευκαιρία.
Δεν είναι στην καθημερινότητά μας το Αυτοκινητοδρόμιο, όπως έχουν άλλες πόλεις άλλα πράγματα. Θεωρώ απίθανο, για παράδειγμα, στα Γιάννενα να μην ξέρει κάποιος να κωπηλατεί, να μην έχει στην οικογένειά του κάποιον κωπηλάτη από μικρή ηλικία ή σε άλλες πόλεις άλλες δραστηριότητες που είναι σημείο αναφοράς για την πόλη τους.
Το Αυτοκινητοδρόμιό μας δεν είναι κάτι ξεχωριστό μόνο για τις Σέρρες αλλά και για τα Βαλκάνια, όπου η σπουδαιότητα του είναι ακόμη μεγαλύτερη.
Θα γίνουν προσπάθειες να έρθει το Αυτοκινητοδρόμιο πιο κοντά στον πολίτη. Ξεκίνησε από τα σχολεία η προσπάθεια, καθώς κάναμε φέτος δυο εκπαιδευτικά προγράμματα με το ίδρυμα Πάνος Μυλωνάς, ώστε τα παιδιά να γνωρίσουν σε ένα βαθμό την ασφαλή οδήγηση και τις συνέπειες ενός ατυχήματος. Πολύ ενδιαφέρον το πρόγραμμα αυτό, απευθυνόταν σε σχολεία του Δήμου Σερρών και γίνεται με την προοπτική και τη λογική από μικρή ηλικία να έρθουν οι Σερραίοι κοντά στο Αυτοκινητοδρόμιο.
Είναι ένα ερέθισμα και αυτό;
Φυσικά είναι, κάτι θα μάθουν, ένα 20% αυτών των παιδιών να αγαπήσει το Αυτοκινητοδρόμιο είναι κέρδος, δεν είναι απαραίτητο να γίνουν αθλητές, αλλά να γίνουν εθελοντές του, να γίνουν κριτές, να γίνει αύριο ένας από αυτούς πρόεδρος, διευθύνων σύμβουλος, να προετοιμάσουμε διάδοχη κατάσταση που θα γνωρίζει και θα αγαπά τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Έτσι θα ανέβει και το Αυτοκινητοδρόμιο ακόμη υψηλότερο επίπεδο.
Η στήριξη από τον Δήμο, τη Δημοτική αρχή ποια είναι; Είναι ικανοποιητική;
Ναι, είναι άκρως ικανοποιητική, μπορώ να πω ότι υπάρχει μεγάλη στήριξη στο έργο το οποίο γίνεται. Υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από την πλευρά της δημάρχου Σερρών, το έχει επισκεφθεί πολλές φορές. Οι συνεργάτες μου και εγώ την ενημερώνουμε πλήρως σε τακτά χρονικά διαστήματα. Με βάση τα μέχρι τώρα τεκταινόμενα, καταλαβαίνω ότι η δημοτική αρχή δείχνει να αντιλαμβάνεται ότι το Αυτοκινητοδρόμιο είναι ένα έργο πνοής. Το οποίο πρέπει να στηριχθεί με κάθε τρόπο, όχι μόνο από την δημοτική αρχή και την διοίκηση του, αλλά και από όλους ανεξαιρέτως τους Σερραίους. Και αυτό να έχει τον θετικό του αντίκτυπο στην οικονομία της πόλης μας.
Το αυτοκινητοδρόμιο είναι το δυνατό χαρτί της πόλης μας και μπορεί να συνεισφέρει τα μέγιστα όχι μόνο στις Σέρρες, αλλά και στον ευρύτερο Νομό μας.