Τα ολιγοπώλια ρυθμίζουν τα πάντα
Μας το έλεγε άνθρωπος της αγοράς. Αφορά το θέμα της ακρίβειας στα προϊόντα.
Δυστυχώς ο πληθωρισμός μετριέται, μας είπε, από τον αρχικό τιμοκατάλογο. Έτσι ενώ οι εταιρείες που προμηθεύουν τα προϊόντα στα Σούπερ Μάρκετ έχουν μειώσει αισθητά τις αρχικές τιμές, μείωσαν και τις εκπτώσεις και από 30 έως 50% που έδιναν παλιότερα τώρα έχουν πέσει στο 20%. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχουν, τελικά, σημαντικές μειώσεις τιμών στο ράφι, που είναι και αυτές που ενδιαφέρουν τον καταναλωτή.
Το πρόβλημα της ακρίβειας στην Ελλάδα, πέραν του παγκόσμιου χαρακτήρα της, οφείλεται στον ελλειπή ανταγωνισμό, μας ανέφερε.
Η αγορά είναι ολιγοπωλιακή και δεν μπορεί να λειτουργήσει το αποτελεσματικό «φάρμακο» του ανταγωνισμού. Πολλές ελληνικές επιχειρήσεις πωλήθηκαν, από τους επιγόνους των ιδρυτών τους, σε μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, με αποτέλεσμα την υπερσυγκέντρωση και τον ολιγοπωλιακό χαρακτήρα της αγοράς. Λίγες εταιρείες που, χωρίς σοβαρό ανταγωνισμό, τιμολογούν, πλέον, κατά βούληση.
Παρακολουθούμε όλοι τελευταία την κατακόρυφη πτώση των τιμών που σημειώνεται σε έναν κλάδο, αυτόν της ενέργειας, στον οποίο δραστηριοποιούνται πολλοί «παίκτες». Ήταν αρκετή μια σωστή κίνηση του Υπουργού Σκυλακάκη, με την κωδικοποίηση των τιμολογίων – για εύκολη σύγκριση των τιμών, για να «πάρει φωτιά» ο ανταγωνισμός προς μεγάλο όφελος των καταναλωτών.
Δ.Ν.