Τι θα γίνει με την οδό Βενιζέλου στο ύψος της Ιωάννου Θεολόγου και Καπετάν Μητρούση;
- Με αφορμή το τροχαίο που συνέβη το βράδυ της 20ης Μαΐου προχωρούμε σε κάποιες επισημάνσεις- Οι αρμόδιοι ας πάρουν τις αποφάσεις τους πριν είναι πολύ αργά για δάκρυα
Το Σάββατο 20 Μαΐου, στις 11.15 το βράδυ, συνέβη πάλι ατύχημα στην οδό Βενιζέλου κοντά στα γραφεία της εφημερίδας «Σ.Θ.». Πρόκειται ένα από τα πολλά ατυχήματα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στη συγκεκριμένη διασταύρωση.
Δικυκλιστής που κινούνταν με κατεύθυνση από το κέντρο προς την έξοδο της πόλης, στην διασταύρωση των οδών Βενιζέλου και Ιωάννου Θεολόγου, συγκρούστηκε με Ι.Χ αυτοκίνητο.
Το Ι.Χ αυτοκίνητο κινούνταν από την οδό Ιωάννου Θεολόγου με κατεύθυνση προς την οδό Κ. Μητρούση. Ο οδηγός του δεν ακινητοποίησε το όχημα, ως όφειλε με βάση τον ΚΟΚ, αλλά βγήκε στο οδόστρωμα -χωρίς να ελέγξει- με συνέπεια να κτυπήσει σφοδρά τον δικυκλιστή ο οποίος είχε προτεραιότητα. Ευτυχώς φορούσε κράνος, το οποίο και αποδείχθηκε σωτήριο.
Ο δικυκλιστής, όπως πληροφορηθήκαμε, είναι καλά στην υγεία του αλλά «έσπασε» τρία πλευρά.
Σε αυτό το ιδιαίτερα δύσκολο σημείο της οδού Βενιζέλου, έχουμε αναφερθεί πολλές φορές. Πρόκειται για κομβικό σημείο στην είσοδο της πόλης με τους οδηγούς να αναπτύσσουν ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που ορίζει ο ΚΟΚ, παρά το γεγονός ότι παράλληλα κινούνται πολλά οχήματα και δίκυκλα προς την πόλη και την έξοδο της, καθώς επίσης και από τις οδούς Ιωάννου Θεολόγου και Καπετάν Μητρούση. Οι οδηγοί των τελευταίων ενώ οφείλουν, όταν θέλουν να βγουν στο οδόστρωμα επί της Οδού Βενιζέλου, να τηρούν τους κανόνες του ΚΟΚ, πολλές φορές δεν το πράττουν και βγαίνουν απρόσεκτα στην κεντρική αρτηρία.
Τι θα μπορέσει να αποτρέψει την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων, με δεδομένο ότι οι οδηγοί δεν τηρούν τον ΚΟΚ, δεν έχουν συναίσθηση ότι κινούνται σε κατοικημένη περιοχή και πρέπει να είναι προσεκτικοί;
Ένας κυκλικός κόμβος θα μπορούσε να αποτρέψει την πρόκληση των ατυχημάτων;
Στο παρελθόν, όταν ασχοληθήκαμε με το θέμα, από επίσημα χείλη ακούσαμε ότι στο συγκεκριμένο σημείο δεν μπορεί να κατασκευαστεί κυκλικός κόμβος.
Δεν ξέρουμε σε ποιο επιχείρημα στηρίζεται αυτή η άποψη – προφανώς κάποιος πρέπει να την εξηγήσει στην κοινή γνώμη η οποία θεωρεί ότι η ύπαρξη του κόμβου θα απέτρεπε τα τροχαία ατυχήματα . Θα ανάγκαζε τους οδηγούς ( τροχοφόρων και δικύκλων) να ανακόπτουν την ταχύτητά τους και να είναι πιο προσεκτικοί
Άλλοι θεωρούν ότι η δημιουργία κυκλικού κόμβου – εφόσον γίνει – πρέπει να συνδυαστεί με προειδοποιητικό φωτεινό σηματοδότη, ώστε οι οδηγοί να μειώνουν την ταχύτητα για να μην βρεθούν προ εκπλήξεων και έχουμε χειρότερα αποτελέσματα. Για τo συγκεκριμένο αιτιολογούν λέγοντας ότι σε άλλα σημεία όπου έγιναν κυκλικοί κόμβοι μέσα στην πόλη το πρώτο διάστημα, μέχρι να προσαρμοστούν οι οδηγοί, είχαν συμβεί τροχαία ατυχήματα.
Όπως και να έχει πάντως το θέμα, εκτιμούμε ότι πρέπει να ασχοληθεί τόσο η Τροχαία όσο και ο Δήμος Σερρών.
Δεν γίνεται να συνεχίζεται αυτή η κατάσταση, με τα ατυχήματα σε ημερήσια διάταξη.
«Σ.Θ»