Μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 70% μέσα στο καλοκαίρι
- « Προσδοκούμε στη ενίσχυση της πολιτείας», δηλώνει ο πρόεδρος Π. Κούρτης
Του Δημητρίου Γ. Νάτσιου
Για απώλειες της επιβατικής κίνησης που κατέγραψε το ΚΤΕΑΛ Ν. Σερρών μέσα στο καλοκαίρι μιλά στη συνέντευξη στο «Σ.Θ.» που παραχώρησε ο πρόεδρος του Παναγιώτης Κούρτης. Οι γραμμές προς το Νοσοκομείο και το Διεθνές Πανεπιστήμιο βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση επιδεινώνοντας δραματικά τα οικονομικά του ΚΤΕΑΛ που προσδοκά να ανασάνει μέσα από την οικονομική ενίσχυση της πολιτείας. Παραθέτουμε τις ερωτήσεις που θέσαμε στον πρόεδρο Παναγιώτη Κούρτη και τις απαντήσεις που μας έδωσε.
Ποια ήταν η επιβατική κίνηση για το ΚΤΕΑΛ το καλοκαίρι, μια εποχή που ήταν πάντα πεσμένη – και πριν την πανδημία;
Πάντα την καλοκαιρινή περίοδο για το ΚΤΕΑΛ υπάρχει μία πτώση της επιβατικής κίνησης. Η πόλη μας δεν έχει παραλιακή ζώνη, ούτε χιλιομετρικά είμαστε κοντά σε παραλιακό μέτωπο, ώστε να αναλαμβάνουμε αντικείμενο τέτοιας φύσης.
Η πτώση της επιβατικής κίνησης τους καλοκαιρινούς μήνες κινήθηκε από 60%, έως και 70%. Τα προηγούμενα χρόνια- την αντίστοιχη περίοδο- χωρίς την πανδημία του κορωνοϊού η μείωση της κίνησης άγγιζε το 50%.
Είχαμε εναποθέσει τις ελπίδες μας ότι μετά την Άνοιξη θα υπήρχε αύξηση της επιβατικής κίνησης, αλλά οι προσδοκίες μας διαψεύστηκαν. Η πτώση των εισπράξεων μας από τη κίνηση αγγίζει το 50%. Το επιβατικό κοινό είναι διστακτικό. Για το ΚΤΕΑΛ η κινητήρια δύναμη είναι τα παιδιά και οι ενήλικες. Στα παιδιά ο κινητήριος μοχλός είναι οι φοιτητές οι οποίοι από τον προηγούμενο Μάρτιο δεν χρησιμοποιούν το αστικό λεωφορείο, αφού το πανεπιστήμιο έχει κλείσει.
Ελάχιστοι φοιτητές κινήθηκαν με τα λεωφορεία μας αυτό το διάστημα λόγω της αναγκαστικής παρουσίας τους στις εξετάσεις.
Ελπίζουμε τον Οκτώβριο να έρθουν οι φοιτητές, να αλλάξει η εικόνα και να «μπούμε» στην κανονική ροή.
Μεγάλες απώλειες καταγράφουμε και από το μέτωπο της γραμμής προς το Γενικό Νοσοκομείο Σερρών.
Όπως είναι γνωστό επισκεπτήρια δεν γίνονται στο Νοσοκομείο, αλλά και οι επισκέψεις πολιτών για εξετάσεις είναι μειωμένες. Στη γραμμή του Νοσοκομείου Σερρών έχουμε μεγάλη πτώση της επιβατικής κίνησης που κινείται σε ποσοστό 80%.
Εναποθέτουμε τις ελπίδες μας στην επιστήμη, να βρεθεί το εμβόλιο, ώστε να επανέλθουμε σε μία φυσιολογική ροή. Σε διαφορετική περίπτωση τα πράγματα θα είναι πολύ δύσκολα από οικονομικής πλευράς.
Τα δρομολόγια με ποια συχνότητα εκτελούνται τώρα που ξεκίνησε το χειμερινό ωράριο;
Τα δρομολόγια τις πρωινές ώρες εκτελούνται όλα κανονικά, εκτός από τα δρομολόγια στο Διεθνές πανεπιστήμιο. Υπάρχουν γραμμές για το πανεπιστήμιο, αλλά δεν είναι οι έξτρα γραμμές που υπήρχαν. Υπάρχει μία μείωση των δρομολογίων και στη γραμμή προς το Νοσοκομείο. Ενώ τα δρομολόγια γινόταν ανά 15 λεπτά τώρα είναι ανά μισή ώρα.
Οι άλλες γραμμές εκτελούνται κανονικά. Μετά τις 3.30 το μεσημέρι συνεχίζουν να εκτελούνται κανονικά, αλλά η κίνηση είναι ισχνή έως και ανύπαρκτη. Αυτό γίνεται αντιληπτό και στην αγορά.
Προσδοκάτε σε αποζημίωση από την Πολιτεία; Έχει γίνει σχετική συζήτηση;
Επειδή ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κώστας Καραμανλής είναι συντοπίτης μας, έχουμε έρθει σε επαφή και έγινε σχετική συζήτηση. Τον επισκέφθηκα και στο Υπουργείο Μεταφορών παρουσία της Ομοσπονδίας μας. Θα δοθεί μία αποζημίωση από την Πολιτεία σε όλους τους μεταφορείς. Όταν ξεκίνησε η πανδημία επιτρεπόταν τα λεωφορεία να κινούνται με πληρότητα 50%, η οποία στη συνέχεια αυξήθηκε σε 65%. Η πολιτεία θα καλύψει το κενό των απωλειών αυτών με μία οικονομική ενίσχυση. Περιμένουμε τις κινήσεις της.
Αυτή την περίοδο τι πληρότητες επιτρέπει η νομοθεσία
Αυτή την περίοδο κινούμαστε με πληρότητα 65% με απόφαση του Υπουργείου. Αυτό που θέλω να σας γνωστοποιήσω είναι ότι από τότε που εκδηλώθηκε η πανδημία εμείς λάβαμε όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής.
Το λεωφορείο για μας είναι ο ίδιος μας ο εαυτός. Ο Οδηγός είναι στο λεωφορείο 8 ώρες, ενώ ένας επιβάτης βρίσκεται από 25 λεπτά έως μία ώρα.
Πρέπει να προφυλάξουμε το λεωφορείο σαν τα μάτια μας. Και για τους εαυτούς μας αλλά και για το επιβατικό κοινό. Έχουμε συνεργεία που κάθε βράδυ ψεκάζουν δυο φορές. Γίνεται απολύμανση, γίνεται η καθαριότητα και προσέχουμε παρά πολύ. Οι επιβάτες χρησιμοποιούν μάσκες. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική εδώ και ένα μήνα. Ένα μεγάλο μέρος του επιβατικού μας κοινού ανήκει στις ευπαθείς ομάδες που μετακινείται για το Νοσοκομείο.