Στηλιτεύει τις φωνές που παραπλανούσαν την κοινή γνώμη για τον ΧΥΤΥ
- Εκφράζει την αντίθεση του για την επιβολή Διοδίων
Στο τέλος βαίνουν οι έρευνες για τις δυνατότητες του Γεωθερμικού πεδίου στο Δήμο Ηράκλειας. «Εως τις 15 Αυγούστου η ερευνητική προσπάθεια θα έχει ολοκληρωθεί, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι το Γεωθερμικό πεδίο θα βεβαιωθεί» υπογράμμισε στη συνέντευξη που παραχώρησε στο «Σ.Θ.» ο δήμαρχος Ηράκλειας Κλεάνθης Κοτσακιαχίδης. Ο δήμαρχος Ηράκλειας τοποθετείται για την ολοκλήρωση της μονάδας επεξεργασίας Απορριμμάτων της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών στο Παλαιόκαστρο και στηλιτεύει τις λαϊκιστικές φωνές που παραπλανούσαν την κοινή γνώμη για το κόστος επεξεργασίας. Τέλος εκφράζει την αντίθεση του με την επιβολή τριών διοδίων στον οδικό άξονα Σερρών- Θεσσαλονίκης και επαναλαμβάνει τη θέση των δημάρχων του Νομού για χρέωση με κόστος 0,03 λεπτά το χιλιόμετρο.
Για το θέμα της Γεωθερμίας σε ποιο σημείο βρίσκονται οι έρευνες;
Είμαστε σε πολύ καλό δρόμο. Αυτή την στιγμή έχουν ξεκινήσει οι εργασίες για την τέταρτη και τελευταία γεώτρηση όπως προβλέπεται από την προγραμματική μας σύμβαση.Η εκτίμηση είναι ότι έως τον 15Αύγουστο θα έχει ολοκληρωθεί και η τέταρτη γεώτρηση.Τα αποτελέσματα είναι ικανοποιητικά από τις τρείς προηγούμενες γεωτρήσεις. Η πρώτη γεώτρηση ήταν καλή, η δεύτερη άριστη και η τρίτη ήταν επίσης καλή. Η εκτίμηση μου είναι ότι θα μπορέσουμε να έχουμε γεωθερμικό ρευστό ανά ώρα και από τις τέσσερις γεωτρήσεις, αν είναι καλές οι μετρήσεις της τέταρτης γεώτρησης.Στη συνέχεια θα βεβαιωθεί το γεωθερμικό πεδίο και μέσα στο Φθινόπωρο και θα παραδοθεί στο Δήμο Ηράκλειας μία οικονομοτεχνική μελέτη από τον ΙΓΜΕ. Το σημαντικότερο όμως από την τιτάνια αυτή προσπάθεια είναι ότι ο Γεωθερμικό πεδίο θα βεβαιωθεί και είναι πιθανό να δημιουργήσουμε το νέο φορέα που θα διαχειριστεί τη Γεωθερμία. Διαφορετικά αν αυτό δεν είναι εφικτό λόγω των νόμων, τότε θα είναι ο Δήμος ή η ΔΕΥΑΗ ο διαχειριστής της Γεωθερμίας. Παράλληλα ο Δήμος ολοκληρώνει τη συνεργασία της μελέτης με την αναπτυξιακή εταιρεία Σερρών, για τη δημιουργία Κολυμβητηρίου που θα έχει άμεση σχέση με το Γεωθερμικό ρευστό, την ενέργεια δηλαδή.
Ποια είναι η πορεία της κατασκευής του εργοστασίου στον ΧΥΤΥ Παλαιοκάστρου;
Την προηγούμενη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη επιστημόνων- μελών από τους ΦΟΔΣΑ όλης της Ελλάδας στο υπο κατασκευή εργοστάσιο στο Παλαιόκαστρο. Παρεβρέθηκαν ο πρόεδρος κ. Γεράνης, ο γεν. γραμματέας κ. Λαφαζανίδης, οι δήμαρχοι Σερρών, Εμ. Παππά Π. Αγγελίδης και Δημ. Νότας αντίστοιχα καθώς και ο αντιδήμαρχος Ηράκλειας κ. Μουρατίδης. Το εργοστάσιο ολοκληρώνεται έως το τέλος της χρονιάς. Σε έξι με επτά μήνες ξεκινά η δοκιμαστική λειτουργία και τον Μαϊο ή Ιούνιο του 2019 θα λειτουργεί το εργοστάσιο Μηχανικής και Βιολογικής Επεξεργασίας στο Παλαιόκαστρο.Με αυτό το εργοστάσιο λύνουμε το πρόβλημα των Απορριμμάτων του Νομού.Είμαστε ένα από τα τρία εργοστάσια που δημιουργούνται στην Ελλάδα. Πρέπει να σας πώς επίσης ότι έχει εγκατασταθεί το σύστημα αντίστροφης όσμωσης και σε ένα μήνα μας διαβεβαίωσε ο μηχανολόγος ότι θα λειτουργεί. Με αυτό τον τρόπο το θέμα των «ζουμιών» ας μου επιτραπεί η φράση, λύνεται οριστικά. Θέλω όμως να αναφέρω και κάτι άλλο. Πριν τρία τέσσερα χρόνια ακουγόταν αυθαίρετα κάποιες φωνές που εκτόξευαν το κόστος για την εναπόθεση των απορριμμάτων.Μετά τον διαγωνισμό αποδείχθηκε ότι το κόστος θα είναι 57 ευρώ τον τόνο, τιμή που μπορεί να μειωθεί και άλλο με τη λογική ότι ο ΦΟΔΣΑ θα έχει ενιαία τιμή για όλη την Κεντρική Μακεδονία. Συνεπώς μπορεί να πέσει στα 40 και τα 35 ευρώ. Σίγουρο πάντως είναι ότι η τιμή θα έχει πέσει πολύ πιο χαμηλά σε ένα – δυο χρόνια, ίσως και νωρίτερα. Σήμερα αυτές οι λαϊκιστικές φωνές που έβγαιναν και δημοσιοποιούσαν δυσθεώρητα νούμερα για 150 ευρώ, 200 ευρώ τον τόνο ας βγουν να υποστηρίξουν τις ίδιες απόψεις.
Τελικά η δημιουργία σταθμού Διοδίων στο Στρυμονικό μπορεί να αποτραπεί ή όχι;
Καταρχήν οι δήμοι δεν είναι υπεύθυνοι για τα διόδια. Αυτό πρέπει να τονιστεί και να καταγραφεί. Αν ζητήσουν την γνώμη μας, λέμε φυσικά ότι δεν θέλουμε διόδια. Είμαστε κάθετα αντίθετοι με τη δημιουργία διοδίων είτε πλευρικών, είτε μετωπικών, όμως αυτό δεν εξαρτάται από εμάς. Λέμε ότι σε περίπτωση που κατασκευαστούν διόδια- στο Στρυμονικό ξεκίνησαν ενώ λίγο πριν το ΤΙΤΑΝ σχεδόν ολοκληρώνονται- τότε η θέση μας είναι να εφαρμοστούν τα αναλογικά με κόστος 0,03 λεπτά το χιλιόμετρο γιατί άκουσα ότι η τιμή θα είναι 0,07 ή 8 λεπτά που θα είναι πανάκριβα. Άκουσα επίσης ότι θα κατασκευαστεί ένας σταθμός στον Λαγκαδά- λίγο μετά το Δερβένι. Αν αληθεύει κάτι τέτοιο, τότε είναι απαράδεκτο. Η θέση μου είναι ότι δεν πρέπει να επιβαρυνθούν οι πολίτες γιατί αυτό θα έχει κόστος στην οικονομία, τις επιχειρήσεις και την καθημερινότητα των Σερραίων.
Δ.Ν.