Επιθετική διαφημιστική εκστρατεία στη γείτονα χώρα προτείνει ο πρώην πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Γ. Καπετάνης
- Νέοι επαγγελματίες με όραμα για την πόλη και το Νομό αλλά και φορείς, πρέπει να αναλάβουν σχετικές πρωτοβουλίες
Του Δημητρίου Γ. Νάτσιου
Την αναγκαιότητα επιθετικής, διαφημιστικής εκστρατείας μακράς διαρκείας στη Βουλγαρία, ώστε να προσελκυσθούν κάτοικοι της γείτονος χώρας αιμοδοτώντας τη χειμαζόμενη αγορά της πόλης Σερρών και γενικότερα τις σερραϊκές επιχειρήσεις προτείνει ο πρώην πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σερρών Γιώργος Καπετάνης.
Ο ίδιος ως πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σερρών, το μακρινό 2008, επιχείρησε ανάλογη προσπάθεια που είχε μικρή διάρκεια, υπονομεύτηκε εκ των έσω και με το κλίμα που καλλιεργήθηκε στα μέσα ενημέρωσης και τελικώς εγκαταλείφθηκε.
Συνταξιούχος εδώ και πολλά χρόνια υπέκυψε στις πιέσεις μας για την παραχώρηση της συνέντευξης, ύστερα από πολιορκία μεγάλου χρονικού διαστήματος, διατηρώντας ο ίδιος επιφυλάξεις για το ενδεχόμενο να παρεξηγηθεί.
Πιστεύει ακράδαντα στην επιτυχία του εγχειρήματος, εφόσον επαναληφθεί, αν υπάρξει σύμπνοια και στην προσπάθεια πρωτοστατήσουν νέοι άνθρωποι, επαγγελματίες με όραμα για την πόλη των Σερρών, που εκτός από το επιχειρηματικό ρίσκο αναλαμβάνουν και πρωτοβουλίες για την τόνωση της αγοράς και δεν περιμένουν τα πάντα από το κράτος.
Όταν τα στοιχεία του περασμένου Σεπτεμβρίου δείχνουν ότι 243.000 Βούλγαροι πέρασαν τα σύνορα του Προμαχώνα και εισήλθαν στο Ελληνικό έδαφος επισκεπτόμενοι τη Θεσσαλονίκη ή άλλους προορισμούς στη Βόρεια Ελλάδα, είναι αδιανόητο να μην επιχειρήσουμε την προσέλκυσή τους.
Το 2008, με εσάς πρόεδρο στον Εμπορικό Σύλλογο Σερρών, είχε γίνει μία προσπάθεια από την πλευρά του Εμπορικού κόσμου να προσελκυσθεί κοινό από τα Βαλκάνια και κύρια τη Βουλγαρία ώστε να ενισχυθεί η σερραϊκή αγορά
Τι περιλάμβανε η διαφημιστική καμπάνια, τι απέδωσε και πόση ήταν η διάρκειά της;
Θίγετε ένα θέμα που έγινε πριν πολλά χρόνια, έγινε με στόχο να προσελκύσουμε κόσμο στην αγορά των Σερρών .
Υπήρχε ένα κομβόι, περισσότερo τα Σαββατοκύριακα, που ερχόταν από τη Βουλγαρία και κατευθυνόταν στη Θεσσαλονίκη επισκεπτόταν την αγορά της και τα εμπορικά κέντρα που υπάρχουν εκεί.
Είχαμε σκεφθεί ότι έστω ένα τμήμα αυτού του κόσμου αν το φέρουμε στην πόλη των Σερρών θα ήταν ένα όφελος για την αγορά μας.
Εκδώσαμε ένα περιοδικό στη Βουλγαρική γλώσσα με διαφημίσεις καταστημάτων των Σερρών και ότι ελκυστικό υπήρχε, αξιοθέατο, τουριστικό θέλγητρο, υπηρεσία που μπορούσε να φέρει τους Βουλγάρους στις Σέρρες.
Έγινε μεγάλη προσπάθεια, βρήκαμε 637 επιχειρήσεις στη Νότια Βουλγαρία στείλαμε τα περιοδικά ταχυδρομικά, σε ένα Σάββατο μοιράσαμε στον Προμαχώνα 800 διαφημιστικά περιοδικά που είχαμε εκδώσει, ήταν πολύ ωραία στη Βουλγαρική γλώσσα. Αυτό συνεχίστηκε και τις επόμενες εβδομάδες.
Πήγαμε πολύ καλά, κάναμε και ραδιοφωνική διαφήμιση και προετοιμαζόταν και τηλεοπτική διαφήμιση.
Στις Σέρρες, όμως, αλλά και γενικότερα στην Ελλάδα υπάρχουν πάντα κάποιοι που αν επιχειρήσεις να κάνεις κάτι προσπαθούν να το ακυρώσουν , να σε αποθαρρύνουν και εν τέλει να το ματαιώσουν.
Υπήρχε η φιλοσοφία τότε ότι ο Εμπορικός Σύλλογος είναι μόνο για να διαμαρτύρεται και όχι για να αναλαμβάνει δράσεις προώθησης και ενδυνάμωσης της αγοράς.
Φέραμε κόσμο εκείνη την εποχή, τότε η πόλη των Σερρών δεν διέθετε ούτε πάρκινγκ, αλλά η προσπάθεια εγκαταλείφθηκε. Στη συνέχεια, λόγω της συνταξιοδότησης μου, αποχώρησα και κανείς δεν το συνέχισε, είτε από τον Εμπορικό Σύλλογο, είτε από κάποιον άλλον φορέα.
Πιστεύετε ότι αν η προσπάθεια συνεχιστεί θα αποδώσει καρπούς;
Όταν πήγα στο Πετρίτσι και το Σαντάνσκι για την ραδιοφωνική διαφήμιση – τότε λειτουργούσε και το Προκόμ, υπήρχε διαφήμιση για τα εμπορικά κέντρα της Θεσσαλονίκης και το Προκόμ αλλά η δική μας αγορά απουσίαζε από την προβολή και προώθηση.
Είχαμε κάνει μία ωραία διαφήμιση με μικρό κόστος σχετικά, και όπως σας είπα ετοιμαζόμασταν να κάνουμε και τηλεοπτική διαφήμιση.
Είχα χάσει χρόνο από τη δουλειά μου αλλά πήρα την πρωτοβουλία με την διοίκηση μας για να κερδίσει η αγορά και η πόλη μας.
Εμένα δεν μου άρεσαν τα φρού- φρού και τα αρώματα, ήμουν πρόεδρος της δουλειάς και της προσφοράς για το μικρό χρονικό διάστημα που ήμουν στη διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου.
Κάναμε μεγάλη προσπάθεια και η εικόνα που υπήρχε τότε και έβγαινε από τα μέσα ενημέρωσης των Σερρών, με κυρίαρχη την Τηλεόραση, ήταν εικόνα εμφυλίου πολέμου στις τάξεις του Εμπορικού Συλλόγου.
Δεν υπήρχε τέτοια εικόνα, απλά κάποιοι δημιουργούσαν προβλήματα στην όλη προσπάθεια.
Δηλαδή αυτός ήταν ο λόγος που σας αποθάρρυνε, η αρνητική εικόνα που έβγαινε από λίγους και τα ρεπορτάζ της τοπικής τηλεόρασης;
Όταν βλέπουν οι άλλοι το θέμα πολιτικά, δεν μας ενδιαφέρει η πολιτική στον Εμπορικό Σύλλογο, ο σύλλογος αυτός είναι για όλη την αγορά, δεν διαχωρίζει τους ανθρώπους σε δεξιούς και αριστερούς.
Η προσπάθεια έπρεπε να γίνει συντεταγμένα για να έχει αποτέλεσμα.
Οι οικονομικοί πόροι που βρέθηκαν για να γίνει αυτή η επιθετική, διαφημιστική καμπάνια;
Από τους ίδιους, οι επαγγελματίες την χρηματοδότησαν φιλοξενούνταν η διαφήμιση τους στα περιοδικά και κάλυπταν ένα κομμάτι της ραδιοφωνικής διαφήμισης που όπως σας είπα έγινε με μικρό κόστος. Πόρους διέθεσε και ο Εμπορικός Σύλλογος Σερρών από το ταμείο του καλύπτοντας ένα κομμάτι της ραδιοφωνικής διαφήμισης.
Μία διαφήμιση Α4 στοίχιζε 120 ευρώ, μιλάμε για μικρό κόστος, είχαν ανταποκριθεί πολλοί επαγγελματίες των Σερρών, πάνω από 100 από ότι θυμάμαι.
Εγώ πιστεύω ότι αν συνεχιστεί η προσπάθεια θα αποφέρει καρπούς, όποιος φορέας και αν το επιχειρήσει.
Δεν το υποστηρίζω με πνεύμα υπόδειξης, ούτε για το παίζω έξυπνος ή μυαλοπώλης, σας το αναφέρω επειδή θίξατε το θέμα και με ρωτήσατε τι πιστεύω. Κάνω αυτή την επισήμανση για να μην παρεξηγηθώ.
Αυτές οι προσπάθειες θέλουν νέο αίμα, νέα παιδιά, επαγγελματίες που έχουν όραμα για την πόλη των Σερρών. Η πληροφορική έχει μπει στενά στη ζωή μας, οι παλιότερες γενιές των επαγγελματιών είναι μακριά από αυτήν. Και φυσικά να μην παρεισφρήσουν κομματικοί ανταγωνισμοί και μικρότητες. Πρέπει όλοι μαζί, για το καλό των Σερρών. Είναι θέμα ύπαρξης και επιβίωσης. Δεν είναι πανάκεια η προσπάθεια, αλλά πιστεύω ότι θα βοηθήσει να υπάρξει σταθεροποίηση και ανάκαμψη.
Θέλετε να προσθέσετε κάτι άλλο;
Θέλω να σας πω ότι εκείνη την εποχή μας προβλημάτιζε ως διοίκηση πως θα φέρουμε κόσμο στην αγορά μας από χωριά που απέχουν πολλά χιλιόμετρα από την πόλη των Σερρών αλλά είναι πολύ κοντά σε άλλες πόλεις ( π.χ . Δράμα). Αυτό ενδεχομένως θα μπορούσε να γίνει με φθηνότερο εισιτήριο με τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ. Τελικά η σκέψη μας δεν υλοποιήθηκε αφού η προσπάθεια εγκαταλείφθηκε.
Αν γίνει νέα προσπάθεια ας το δουν οι αρμόδιοι και ο Εμπορικός Σύλλογος Σερρών. Εγώ σας αναφέρω τι σκέψεις είχαμε τότε, σήμερα ενδεχομένως αυτό να είναι παρωχημένο.