Το καταγράφουν τα αρχεία του Οργανισμού
- Αλλάζει ο στόλος ολοκληρωτικά τα επόμενα δυο χρόνια
Μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 30% καταγράφει το ΚΤΕΑΛ Ν. Σερρών το πρώτο εξάμηνο του 2018 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Η επιβατική κίνηση κάθε χρόνο αυτή την εποχή συρρικνώνεται ακόμη περισσότερο λόγω της λήξης της σχολικής και φοιτητικής περιόδου και το πρόγραμμα των δρομολογίων μεταβάλλεται. «Ουσιαστικά επι τρείς μήνες το ΚΤΕΑΛ δεν έχει αντικείμενο δουλειάς αφού οι Σέρρες δεν είναι παραθαλλάσια πόλη» θα μας πει ο πρόεδρος του ΚΤΕΑΛ Παναγιώτης Κούρτης.Πρόθυμος, άνετος στην επικοινωνία ο πρόεδρος του ΚΤΕΑΛ απάντησε με αυθορμητισμό και ειλικρίνεια στις ερωτήσεις μας.
Ποια είναι η αποτίμηση του πρώτου εξαμήνου για το ΚΤΕΑΛ ν. Σερρών;
Είμαστε αρκετά πεσμένη σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Σύμφωνα με τα στοιχεία που διαθέτουμε στα «κιτάπια» μας η μείωση της κίνησης ανέρχεται σε ποσοστό 30% περίπου. Η μείωση των εισπράξεων είναι πολύ μεγάλη. Προσπαθήσαμε να «πιάσουμε» την κίνηση του 2017 άλλα ο κόσμος δεν μετακινείται. Το δικό μας επιβατικό κοινό είναι οι μαθητές, οι φοιτητές και οι ηλικιωμένοι. Κάθε χρόνο αυτή την περίοδο το πρόγραμμα των δρομολογίων μεταβάλλεται και προσαρμόζεται ανάλογα με το πρόγραμμα της αγοράς. Αφήνουμε μόνο δρομολόγια έκτακτου ανάγκης και για τα υπόλοιπα δρομολόγια «βγαίνει» ειδική κατάσταση. Πρόκειται για απαραίτητα δρομολόγια μέσα στην πόλη και τα χωριά. Για τα ΚΤΕΑΛ των παραθαλλασίων περιοχών η κατάσταση είναι διαφορετική. Υπάρχει πυρετός προετοιμασίας αυτή την περίοδο για την εξυπηρέτηση τουριστών που έρχονται στη χώρα μας με κρουαζερόπλοια και στη συνέχεια μεταφέρονται με τα αστικά λεοφορεία στο κέντρο της πόλης. Οι Σέρρες δεν έχουν μαζικό τουρισμό οπότε στερούμαστε δυνατοτήτων να αναπληρώσουμε τις απώλειες των μαθητικών δρομολογίων. Νοιώθουμε αδικία ως αστικό ΚΤΕΛ γιατί το καλοκαίρι δεν έχουμε αντικείμενο εργασίας.
Η επιβατική κίνηση το καλοκαίρι σε τι ποσοστό συρρικνώνεται;
Πάνω από 30% και αυτό σημαίνει περαιτέρω συρρίκνωση των εσόδων μας. Δεν υπάρχει κόσμος να μετακινηθεί οπότε αναγκάζονται κόβουμε τα δρομολόγια. Τα έξοδα είναι μεγάλα. Η τιμή του πετρελαίου σκαρφάλωσε στο 1,60. Δεν μπορούμε να καλύψουμε ούτε τις λειτουργικές μας ανάγκες αυτή την περίοδο.
Ο κόσμος στις Σέρρες τελικά επιμένει, χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο και δεν μετακινείται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς;
Αυτό είναι μία νοοτροπία που ισχύει χρόνια και δεν αλλάζει από τη μία μέρα στην άλλη. Ο Δήμος Σερρών έκανε τα τελευταία χρόνια προσπάθειες να μην μετακινείται ο κόσμος άσκοπα άλλα δυστυχώς τα αποτελέσματα δεν ήταν θεαματικά.Σε ένα βαθμό το έχει καταφέρει λόγω πεζοδρομήσεων. Δυστυχώς όμως βλέπουμε ότι σε ώρες αιχμής και ειδικά τα πρωϊνά ο κόσμος χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο του.Ευελπιστώ να αλλάξει η νοοτροπία και το αυτοκίνητο να βγεί από το ιστορικό κέντρο της πόλης. Να γίνουν υπαίθρια πάρκινγκ ώστε να ανασάνει η πόλη. Για το κυκλοφοριακό πρόβλημα το οποίο παρακολουθώ θέλω να πω ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα αλλά χρειάζεται και άλλη προσπάθεια.
Ποιοι είναι οι στόχοι σας το επόμενο διάστημα;
Στόχοι πάντα υπάρχουν. Αγωνιζόμαστε με τα λιγοστά έσοδα να κάνουμε επενδύσεις που μπορώ να πώ ότι είναι πάνω από τις δυνάμεις μας. Μέχρι το τέλος της χρονιάς θα αλλάξουν και άλλα αυτοκίνητα. Έρχονται άλλα έξι αυτοκίνητα από τη Γερμανία ως το τέλος του έτους. Μέσα στα επόμενα δυο χρόνια ο στόλος θα αλλάξει σε ποσοστό 95%. Εμείς «φέρνουμε» ευρωπαϊκά αυτοκίνητα. Κοιτάμε να αναβαθμίζουμε τις υπηρεσίες μας και να είμαστε κοντά στο επιβατικό κοινό.
Δ.Ν.
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των κειμένων και των φωτογραφιών με οποιοδήποτε μέσο ή τρόπο, χωρίς τη γραπτή άδεια του δημιουργού (Νόμος 2121/1993 και Διεθνής Σύμβαση της Βέρνης-Παρισίου Ν.100/1975 ΦΕΚ Α 162/1-8-1975),Επιτρέπεται η κοινοποίηση του link σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.