Στόχος η ενδυνάμωση των υπαρχόντων τμημάτων δήλωσε ο υφυπουργός
- Αναμένονται εγκρίσεις για τη δημιουργία εστιών δήλωσε ο Α. Κάισης
Του Δημητρίου Γ. Νάτσιου
Συνάντηση είχε σήμερα Σάββατο 19 Φεβρουαρίου στην Πανεπιστημιούπολη Σερρών ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Αγγελος Συρίγος με τον Διοικούσα Επιτροπή του ΔΙΠΑΕ, τον κοσμήτορα και τους προέδρους των σχολών. Στη συνάντηση συμμετείχαν οι τρείς βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας Τάσος Χατζηβασιλείου, Φωτεινή Αραμπατζή και Θεόφιλος Λεονταρίδης, ο αντιπεριφερειάρχης Σερρών και ο δήμαρχος Σερρών.
Ο υφυπουργός αρχικά ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις της Πανεπιστημιούπολης και μετά το πέρας της συνάντησης δήλωσε:
«Είμαι εντυπωσιασμένος από τις εγκαταστάσεις της Πανεπιστημιούπολης που μπορεί να γίνει πυλώνας αναπτύξεως. Υπάρχουν προβλήματα που σχετίζονται με την μετάβαση από το ΤΕΙ σε πανεπιστημιακά τμήματα χωρίς την απαραίτητη προεργασία και κοιτάζουμε πως μπορούμε να επιλύσουμε όλα αυτά τα θέματα.»
Ο υφυπουργός ξεκαθάρισε ότι στη φάση που βρισκόμαστε στόχος είναι η ενδυνάμωση των υπαρχόντων τμημάτων και όχι η δημιουργία νέων τμημάτων .
Μεγάλο πλεονέκτημα η γειτνίαση
Προσδιόρισε ως συγκριτική πλεονέκτημα της Πανεπιστημιούπολης την γειτνίαση με τις βαλκανικές χώρες καθώς έχει περάσει ένα πλαίσιο που δίνει την δυνατότητα προπτυχιακών ξενόγλωσσών προγραμμάτων.
«Τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι σε υψηλή θέση σε γενικές γραμμές στην Ευρώπη. Είναι σαφές ότι πολλά βαλκανικά κράτη θα θελαν να σπουδάσουν με προπτυχιακό επίπεδο για αυτό παρακάλεσα και τους προέδρους των τμημάτων . Ο πρόεδρος της Διοικούσας κ. Αθανάσιος Καϊσης έχει ανοίξει το δρόμο από το Διεθνές Πανεπιστήμιο να δούμε αν μπορούμε να έχουμε ξενόγλωσσα προγράμματα. Δεν είναι απαραίτητο να ξεκινήσουμε με πέντε ξενόγλωσσα, αρκεί ένα, να δούμε πως προχωρά, να το διορθώσουμε και πάνω σε αυτό να πατήσουμε στα επόμενα. Και φέρνει έσοδα στο πανεπιστήμιο και θα δίνει την δυνατότητα σε νέο προσωπικό να έρθει να εργαστεί ενώ θα περνά την αίσθηση της πνευματικής ακτινοβολίας της Ελλάδας στις γειτονικές χώρες. Είναι θέμα του Πανεπιστημίου να φτιάξει ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών.»
Ο υπουργός ανέφερε ότι το βασικό πρόβλημα είναι η στελέχωση, χρειάζονται νέα μέλη ΔΕΠ, διδακτικού ερευνητικό προσωπικό, για να μπορέσουν να γίνουν αυτοδύναμα τμήματα.
Δυστυχώς είπε « η μετάβαση από ΤΕΙ σε ΑΕΙ έγινε εν μία νυκτί, στο πόδι, αυτά καλούμαστε να τα θεραπεύσουμε. Δεν θεραπεύονται από τη μία μέρα στην άλλη.
Δεν έχουμε μαγικό ραβδάκι, όταν δίνεις 400 θέσεις σε όλη την Ελλάδα δεν μπορείς να δώσεις τις 100 στο Διεθνές Πανεπιστήμιο για να μπορέσει να λειτουργήσει σωστά.
Έχουμε όμως το πλεονέκτημα ότι η κατανομή των θέσεων γίνεται με ένα καινούργιο τρόπο και το ΔΙΠΑΕ είναι το κερδισμένο σε αυτές τις περιπτώσεις παίρνει πολύ περισσότερες θέσεις. Ένα από τα θέματα που πρέπει να δούμε είναι το θέμα των εστιών. Και επειδή υπάρχουν μία σειρά από προγράμματα ΣΔΙΤ. Πρέπει να δούμε πως μπορούμε να κάνουμε εστίες γιατί ειδικά για τις οικογένειες με περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες είναι άκρως απαραίτητο να για μπορέσει κάποιο παιδί να σπουδάσει» ανέφερε ο υφυπουργός Αγγελος Συρίγος .
«Ουσιαστική η επίσκεψη του Υφυπουργού» λέει ο Α. Καϊσης
Η αποστροφή αυτή έδωσε την δυνατότητα παρέμβασης από τον πρόεδρο της Διοικούσας Αθανάσιο Κάιση να αποκαλύψει ότι έχει υποβληθεί σχετικό αίτημα με 30 και 10 εκατομμύρια ευρώ που θα καλύψει όλες τις ανάγκες εστιών τόσο για τις Σέρρες όσο και τα λοιπά μέρη του Διεθνούς Πανεπιστημίου και αναμένονται οι εγκρίσεις.
Ο κ. Κάισης εξέφρασε ευχαριστίες στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για την επίσκεψη στο ΔΙΠΑΕ.
«Η επίσκεψη δεν ήταν καθόλου τυπική ήταν ουσιαστικότατη. Ήταν τη συνάντηση μας οι βουλευτές των Σερρών και ο αντιπεριφερειάρχης Σερρών. Έγινε μία ουσιαστική έκθεση των προβλημάτων τα οποία απασχολούν το ίδρυμα.
Τονίζουμε δυο στοιχεία, ότι το Ιδρυμα είναι μόλις δυο ετών. Παρά την λειτουργία του παλιού ΤΕΙ. Είναι κάτι ξεχωριστό η συγχώνευση. Ένα πράγμα που δεν μνημονεύτηκε αλλά έχουμε πάντα στο νού μας. Κινούμαστε σε πλαίσιο υγειονομικούς δυσχέρειας, από την πρώτη στιγμή είμαστε όλοι με τις μάσκες και με την δυσχέρεια επικοινωνίας. Αυτό είναι αλλαγή της ποιότητας στη δουλειά και την ανθρώπινη επικοινωνία και της ταχύτητας και συχνότητας πάνω στην επικοινωνία. Αλλαξε ριζικά τα πράγματα, μας έδωσε όμως την δυνατότητα αυτά τα δυο χρόνια να λειτουργήσουν πολύ καλά τα πανεπιστήμια. Πρωτίστως γιατί το υπουργείο αντέδρασε σε όλες τις καταστάσεις αυτές και είχαμε την δυνατότητα αμέσως με οικονομικά μέσα που πλούσια μας παρασχέθηκαν και ταχύτατα. Αλλιώς δεν θα μπορούσαν να γίνουν μαθήματα ούτε να κινηθεί κόσμος.»